20170302

2.3.

Nousimme hyvissä ajoin. 0.2 lämpimän puolella. Puut mukavannäköisiä kuurassaan. Söimme aamupalaa ja joimme kahvia/hopeateetä. Luin Matteuksen evankeliumia. Marja-Leena luki kohdan hartauskirjasta.

Laitoimme sukset autoon M-L:n kanssa ja menimme hakemaan hiihtolomalaiset - Emilian ja Danielin - kyytiin suksineen. Ajelimme Kangasniemelle. Matkalla rukoilimme yhdessä. Perille päästyämme menimme ensiksi syömään hyvät ruuat Teboilille.

Teboililta sitten hurautimme Malloksen rantaan, Rasaniemeen. Veljeni Heimokin tuli sinne suksineen. Hiihtelimme jäätä pitkin Mäntyluotoon - siitä vain rannasta suora latu saarta kohti. Lunta ei ollut paljon. Märkä jälki jäi ladulle, mutta vesi ei haitannut. Eihän se pitkä matka ole - soutamalla sellainen puolisen tuntia. Kävimme mökissä sisällä katsomassa ovat ko hiiret sun muut tehneet mitään pahojaan - joitakin siemeniä oli päiväpeitolla ja reikä ilmestynyt siihen peittoon. Sittenpä hiihtelimme valmista latua takaisin mantereelle.

Rannasta menimme Heimolle ja Arjalle, jossa joimme kahvia muine tarjoiluineen. Katselimmepa netin kautta naisten viestiäkin MM-hiihdoista, lahdesta.

Syntymäkotitantereiltani ajoimme jo kohti kotia, mutta kävimme matkalla Pirjolla ja Karilla, siskollani. Taisimme olla 16.30 maissa siellä. kahvit ne sielläkin pöytään laitettiin, ym. höystöt.

Vetisessä kelissä - niinkuin se on ollut koko päivän - hurruuttelimme Saarijärvelle. 11 asteen verran lämpimän puolella ollut tänään. Veimme ensin Emilian ja danielin kotiin. Mukava oli heidän kanssaan olla reissussa.

Oltuamme kotona 20 jälkeen hain ensin puut ja laitoin takkaan tulen. Sen jälkeen lähdin heti 8.3 km "kävelynomaiselle" lenkille Tarvaalan suuntaan. Mukava lenkki. Jäi hyvä maku. Oikealla tekniikalla koetin kävellä. Sohjoinen pyörätie.

Iltapalaa ja teetä.

Siunausta!

Ps. "Sen minä sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa" (Ef. 4:17).