20240901

1.9.2024.

Jumalan Sanasta löytyy kuvaus tämän päivän seurakunnasta (luulen, että kaikki eivät tätä "määritelmää" hyväksy):

"Ja Laodikean (kansan oikeus) seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: Sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi; ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo" (Ilm. 3:14-22).

- seurakunnan mielestä kaikki on erinomaisesti - vaikka ei olekaan.

- vain Pyhä henki voi näyttää seurakunnalle sen todellisen tilan.

- tällaisellakin seurakunnalla on toivoa, sillä sitä kutsutaan parannuksentekoon.

- Herra haluaisi tulla sisälle seurakuntaan.

- todellinen merkki seurakunnan heräämisestä on rukoustilaisuuksien lisääntyminen ja täyttyminen parannusta tekevistä rukoilijoista, seurakuntalaisista (Arvelen, että useatkin saattavat tämän kohdan asettaa kyseenalaiseksi).

(Jouko Kuusjärvi)

____________________________

Sunnuntai. 13.0 astetta lämmintä ylösnousussa. Harmaa taivas.

Niin sitä jo huristellaan syyskuussa. 

Aamupalaa ja kahvia.

M-L meni rukoushuoneelle Terhi-Marjan kanssa jo aikaisemmin; Menivät valmistelemaan päivän lähetyskahvitusta.

Luin 1. Korinttolaiskirjettä. Vähän rukousta.

11:ksi menin helluntairukoushuoneelle minäkin Ehtoollisjuhlaan. Hain Salmen mukaan. Pastorillamme, Erno Mannilla, oli Kristuskeskeinen saarna.

Tilaisuuden jälkeen net lähetyskahvit.

Timo, Pia, Milena ja Minja tulivat meille tilaisuuden jälkeen - olivat myös Ehtoollisjuhlassa. Terhi-Marja ja Deniskin tulivat. Kahvisteltiinkin.

Kirjoitin vähän.

Iltapalaa ja kahvia.

Seurasin uutisia.

Huom! 1. - 21.9.2024. tulee TV7:sta ohjelmaa: Parannuksenteko ennen herätystä. Su. - pe. klo 20.30. La. klo 18.30. Ohjelmien kesto 2 tuntia. Suosittelen.

Siunausta!

Ps. "Iloitkooit hurskaat, veisaten hänen kunniaansa, riemuitkoot he vuoteissansa" (Ps. 149:5).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti