20240812

12.8.2024.

Viitenä edellisenä päivänä olen lainannut tähän Oral Robertsin opetusta avioliitosta. Hänellä on avioliittoa takana 63 vuotta tätä kirjoittaessaan. Jatkan kuudennen osan nyt.

"Seitsemän avainta menestykselliseen avioliittoon.

Avain numero 6: Rehellisyys elämässä ja teoissa on äärimmäisen tärkeää avioliitossa.

Saarnaajaisäni Ellis Melvin Roberts teroitti minulle rehellisyyden merkitystä. Isäni ei koskaan ostanut velaksi, ellei se ollut ainoa mahdollisuus. Hän ei halunnut elää velassa. Hän käytti jokaisen dollarin välttämättömien kulujen jälkeen velan lyhentämiseen, kunnes velka oli maksettu. Vasta sitten hän oli tyytyväinen. Hän maksoi laskunsa täsmällisesti ajallaan ja usein ennen aikojaan! Hänen luottotietonsa olivat aina hyvät, mutta hän tarvitsi niitä harvoin.

Minun täytyy sanoa, että isäni takoi kerrotun käytännön lapsiinsa. Usko pois, jokainen meistä ymmärsi asian.

Nykyään minä pyrin pitämään huolen siitä, että palvelutyössä ja henkilökohtaisessa elämässä maksan tarvitsemani heti. Vältän velkaa, jos se on vain suinkin mahdollista.

Jumala kutsui minut perustamaan Hänelle suuren yliopiston. Minä kieltäydyin ottamasta velkaa. Lähdin liikkeelle rahatta ja rakensin sen uskon ja Jumalan sanan kautta. Yliopistoon liittyi City Of Faith Medical and Research Center (Uskon kaupungin lääketieteellinen tutkimuskeskus). Se maksoi lähes 500 miljoonaa dollaria ja me avasimme sen velattomana!

Uhraaminen Jumalan valtakunnan työhön väheni dramaattisesti 1980-luvun loppupuolella ja 1990-luvun alussa. Minä ja toiset saarnaajat jouduimme kärsimään ja jäimme jälkeen maksuissa. Sydämeni murtui, kun jouduin lainaamaan rahaa. Olemme tehneet pitkään ja lujasti töitä voittaaksemme tuon taloudellisen notkahduksen.

Pätevä poikani Richard, joka seurasi minua Oral Roberts Universityn rehtorina ja johtajana, on saanut lyhennettyä velkaa. Me odotamme pian saavamme velan maksetuksi. Richard on luvannut, että hän ei ota koskaan velkaa. Minä olen Raamattuun perustuen samaa mieltä hänen kanssaan. Raamattu sanoo: "Älkää olko kenellekään mitään velkaa..." (Room. 13:8). Tuo on minun uskontunnustukseni, en halua joutua velkojan orjaksi (Sananl. 22:7). Minä haluan päättää juoksuni niin kuin apostoli Paavali (ks. 2. Tim. 4:7).

Minun pysyvä neuvoni Jumalan palvelutyötä tekeville on: "Älä ota velkaa avioliitossasi ja palvelutyössäsi."

Minä ymmärrän, että on tiettyjä tilanteita, joissa näyttää välttämättömältä ottaa lainaa, mutta useimmiten sinä voit uskon kautta maksaa sitä mukaa kuin etenet. Jos rakennat rakennusta palvelutyötäsi varten, ihmiset haluavat osallistua kustannuksiin mieluummin kuin velan maksamiseen. Jos ostat tai rakennat kodin tai ostat auton tai jotakin muuta, muista, että Jumala on antanut sinulle uskoa voidaksesi säästää ostohinnan kokonaan tai osittain. Sinun tulee uskoa näin sydämessäsi ja tunteissasi sekä muistaa aina, että Jumala sanoo Raamatussa: "Vanhurskas elää uskosta" (Hab. 2:4; Room. 1:17).

Maksa laskusi! Harkitse tarkasti ostaessasi luotolla. Säästä sen sijaan luoton korko! (Minulla on vain yksi luottokortti enkä koskaan käytä sitä enempää, kuin mitä minulla on pankissa rahaa.) Tarkkaile rehellisyyttäsi.

Jatkan - jHs - viimeisen osan huomenna.

___________________________________

Maanantai. 13.1 astetta lämmintä klo 5.30. Harmaa taivas.

Aamupalaa ja kahvia.

6:ksi ajelin Runebergin puiston lavalle Aamurukoukseen. 3 henkeä.

Torkuin vielä.

Kahvia.

Luin Roomalaiskirjettä

12:ksi menin ottamaan Kaarloja Mervi Hakasalon kyytiin. Ajelimme Kannonkoskelle jakelemaan 300 kutsua Nuotioiltaan, joka on tämän viikon perjantaina Kannonkosken torilla. Välillä kävimme ryyppäämässä kahvit baarissa. Aurinko paistoi.

Kotona hyvää ruokaa ja kahvia..

Tein kutsut syyskuun SAARIJÄRVI RUKOILEE - kristittyjen yhteiseen rukousiltaan, joka on Vapaakirkossa ke. 18.9. klo 19, samoin SAARIJÄRVI RUKPOILEE - kristittyjen yhteiseen rukousiltaa, joka on Viitasalo-salissa pe. 18.10. klo 18. Tämä on se tilaisuus, joka on pidetty jo vuosia kerran syys- ja kerran kevätkaudella. Myös Lehtolan Nuotioillasta tein kutsun, se on pe. 13.9. klo 18 Lehtolan Nuorisoseurantalon pihapiirissä.

Kirjoitin vähän.

Poljeskelin kuntopyörää n. 20 min. Ei kärsinyt pidempään, kun sokeri meni niin alas.

Iltapalaa ja teetä.

Seurasimme uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa" (Filem. 1:25).



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti