20241017

17.10.2024. 

Jatkan parin edellisen päivän lainausta, koskien 1. Kor. 13:

"...En minä tee työtä sen tähden, että minun on pakko. Jos minun olisi pakko tehdä työtä kuusitoista kahdeksantoistakin tuntia vuorokaudessa, jos minun olisi pakko tulla toimeen neljän tunnin yöunella, varmastikin saisin puolessa vuodessa hermoromahduksen.

Mutta minua ei pakoteta siihen. Rakkaus saa minut tekemään näin.

Ajattele, että on tuhansia, jotka kuolevat ja elävät tietämättä, mistä minä puhun. Niin vain on.

Jos sinun kotityösi ovat rakkaudessa tehtyjä, sinä täytät sen, mitä Paavali mainitsee rakkauden arvosta. Ensimmäinen asia, jonka hän osoittaa on, että rakkaus on voima palvella. Rakkaus antaa sinulle voimaa tehdä sitä, mitä et luonnollisen ihmisesi puolesta voisi tehdä. Rakkaudessa on voimaa.

Jakeissa 2 ja 3 mainitaan omistautuminen palveluun. Mutta sanotaan myös, että kaikki on turhaa, ellei meillä ole rakkautta. Kaikki nuo arvokkaat asiat ovat arvottomia ilman rakkautta.

Rakkaus antaa. Sinä et voi rakastaa, ellet anna. Et voi rakastaa, ellet osoita sitä teoillasi. Rakkaus on toimintaa. Antamista.

Se on jotakin, jota joku tekee.

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja kuka pitääkään pelkästä metelistä. Sillä ei saada aikaan yhtään mitään. Vain paljon melua. Siinä kaikkia. Ei siihen tarvita nerokkaita aivoja. Melua voi tehdä kuka tahansa. Ei siihen tarvita älyä. Ei ajatusta. ..."

(Kathryn Kuhlman, Heikkoa Hän hoivaa, s. 78, Kuva ja Sanas 1976).

Jatkan tästä.

__________________________

Sydämelliset kihlapäiväonnittelut rakkaalle vaimolleni, Marja-Leenalle! 17.10.1968. se tapahtui.

Torstai. Aurinko paisteli ylösnousussa.

Aamupalaa ja kahvia.

Luin Kolossalaiskirjettä. Rukousta.

Puoliltapäivin saapuivat Tero ja Nooa. Mukava juttu. Juotiin kahvia. Syötiin. Juotiin kahvia. Jutusteltiin. Yli 18 oli kello, kun poika ja pojanpoika lähtivät ajelemaan kotia kohti.

Terhi-Marjalta ja Denikseltä tuli kuvia heidän reissustaan Haminan suunnalta. Mm. Myllykylän hautausmaalta, jonne M-L:n äiti ja isäkin ovat haudattuina. Myös kerrostalosta, jossa Husulassa asuimme.

Kirjoitin vähän.

Iltapalaa.

Seurasimme uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Veisatkaa Jumalalle, veisatkaa, veisatkaa meidän kuninkaallemme, veisatkaa. Sillä Jumala on kaiken maan kuningas. Veisatkaa hänelle virsi" (Ps. 47:7-8).

Tule sinäkin huomenna:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti