20241019

18.10.2024.

Jatkan edellisinä päivinä lainaamaani kirjoitusta, koskien 1. Kor. 13.

"...Ellen ole tietoinen, mistä todella on kysymys, voin saada aikaan melua ja kuvitella, että sillä on jokin merkitys. Mutta sillä ei ole mitään merkitystä.

Ellei puheessani ole rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen.

Ellei palvelussani ole rakkautta, ei millään ole mitään merkitystä. Ja rakkauden tuntee palvelussa. Rakkaus on voimaa. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä...

Mikä viisaus Paavalin sanoissa onkaan.

Maailmassa on hyvin paljon pelkkää melua.

"Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Tiedätkö, että eniten minulle merkitsee tiedon lahja. Mutta Paavali mainitsee... ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, eikä minulla olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Paavali jatkaa:

"Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi."

Vaikka antaisin mitä tahansa, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se mitään merkitsisi. Kaikki antaminen on riippuvaista siitä, missä tarkoituksessa sen teet. Vaikka antaisit ruumiisi poltettavaksi, niinkuin marttyyri, et kuitenkaan mitään olisi. Rakkaus on kaikki mikä jotakin merkitsee"

(Kathryn Kuhlman, Heikkoa Hän hoivaa, s. 78, 79, Kuva ja Sana 1976).

Jatkan tästä.

___________________________

Perjantai. 7.5 astetta lämmintä klo 7.50. 

Diabeteshoitaja soitti 8 jälkeen.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Kolossalaiskirjettä.

Kahvia.

Kävin sauvakävely-/rukouslenkillä Paavonrinteellä. 2 kertaa huipulla ja alas. N. 10 astetta lämmintä.

Ruokaa ja kahvia.

Luin vähän kirjaa.

Valmistautumista illan tilaisuuteen.

M-L vei minut Viitasalo-salille 16.20:ksi tavaroineni. J-P Paananen saapui myös sinne laittamaan äänentoistoa paikoilleen. Samoin Sirpa Sauranen tarjoilua valmistamaan. Pian myös musiikkiryhmä, Marja-Liisa Oikari, kari hiekkavirta ja Saara Mörsky. Samoin Veikko Lahtela, valmistautumaan tykillä näyttämään laulun sanoja. Niin kuin Timo ja Soile Ahola vastaanottamaan tilaisuuteen tulijoita. SAARIJÄRVI RUKOILEE - kristittyjen yhteinen rukousilta alkoi klo 18. Johtelin sen. Eri väleissä laulettiin tai kuunneltiin 12 kpl musiikkikappaletta; puolet yhteislauluja ja toinen puoli esittäviä. Väleissä oli rukousta. Rukoukseenjohdattajia oli yhteensä 17 henkeä. Illassa sai kirjoittaa omia rukousaiheitaan. Tämän asian hoiti Matti Lehtomäki, joka johti myös rukoukseen niiden puolesta. Illan puheen piti Samuli Lahtela. Lopuksi oli kahvitarjoilu toisessa kerroksessa. Väkeä oli 60 henkeä. Voi sanoa, että olimme rukouskokouksessa. Iloitsin illasta - ja niin tuntuivat olleen muutkin.

Laitoimme paikat kuntoon ja lähdimme kotiin. Kiitos Jumalalle ja kiitos kaikille vastuissa olleille - myös Emilialle, joka herkästi tarttui mm. tuolien palautteluun omille paikoilleen! Kiitos jokaiselle mukana olleelle - kaikkihan olimme vastuissa - rukousvastuissa.

Kotona iltapalaa.

Seurasin uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti" (Ps. 121:8).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti