20221012

11.10.2022.

"Näin sanoo Herra, 

joka on pannut auringon valaisemaan päivää,

kuun ja tähdet lakiensa mukaan

valaisemaan yötä,

Hän, joka liikuttaa meren,

niin että sen aallot pauhaavat -

Herra Sebaot on Hänen nimensä:

Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä,

silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset

olemasta kansa minun  kasvojeni edessä ainiaan.

Näin sanoo Herra:

Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä

ja tutkia maan perustukset alhaalla,

silloin vasta minä hylkään

Israelin jälkeläiset kaikki,

kaiken sen tähden, mitä ovat tehneet,

sanoo Herra."

(Jer. 31: 35-37).


Tiistai. 9.3 astetta lämmintä myöhäisessä ylösnousussa. Harmaa taivas. Tuuleskeli.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Hebrealaiskirjettä.

Kahvia.

Aloitin "rukousarmeijan johtajien rekrytoimisen". Se tarkoittaa: Niiden ihmisten etsimisen, jotka johdattavat toisia yhteiseen rukoukseen SAARIJÄRVI RUKOILEE - kristittyjen yhteisessä rukousillassa. Laitan kutsun tämän "juttusen" loppuun.

Ruokaa ja kahvia.

Valmistauduin "Sanan osuuteen" iltaa varten.

18:ksi ajelin Peltokylälle Häkkilän-Peltokylän-Kohmun yhteiskristillisen rukouspiirin kokoontumiseen. Se oli Lahtelan Veikolla ja Irmalla. Kahvistelimme, lauloimme, rukoilimme ja kerroimme rukousvastauksia. 

Tihkutellut vesiä tänään, niin kotimatkallakin piiristä.

Iltapalaa ja teetä.

Seurasimme uutisia - minä myös Israelista.

Tämä viikonalku on ollut melkoinen. Positiivisella tavalla. Kerron siitä jotakin - vaikka, luulen, että on joitakin, jotka voivat ajatella minun jotenkin henkilökohtaisesti kerskailevan. Sellaiseen ei ole tarvetta, eikä varaa. Tärkeintä on, että itse tietää "sydämensä tilan." Sitä vaan tuntee - ja tietää - olleensa (saaneensa olla) mukana jossakin suuressa.

Sunnuntai-aamuna tuli tekstiviesti tuolta Tunturi-Lapista ystävältä ja uskonveljeltä, että hän oli saanut lääkäriltä tulokset, jotka kertoivat, että syöpä on parantunut. Se on vaikuttava rukousvastaus! Suuri asia ihmiselle, joka kokee terveyden - ja hänen perheelleen - vakavasta sairaudesta. Mutta, se on myös innoittava asia niille, jotka ovat rukoilleet. Kaikille heille. Myös minulle, sillä olen rukoillut joka päivä asian puolesta siitä lähtien kun kuulin sairaudesta. Olen esittänyt tämän aiheen esirukousaiheena myös muualla. Jumala vastaa rukouksiin!

Tänään M-L luki puhelimeltaan tekstiä, joka kertoi, että lääkäri on kertonut yhdelle seurakuntamme veljelle, että hän on parantunut vakavasta syövästä. Uskon, että monet ovat rukoilleet hänen puolestaan. Paraneminen on suuri rukousvastaus. Se on suuri asia sille, joka on parantunut ja hänen perheelleen. Se on erittäin innoittava asia myös minulle, joka olen saanut olla suuressa mukana. Siitä lähtien kun kuulin sairaudesta, olen rukoillut joka päivä paranemista. Esittänyt myös tämän rukousaiheen eri paikoissa. Jumala kuulee rukouksia ja vastaa. Niin Hän on luvannutkin.

Viime sunnuntaihin kuuluu myös ISO rukousvastaus, joka koskee meidän perhekuntaamme. Sekin rukousaihe, jonka puolesta monet ovat rukoilleet. Itsekin joka päivä. Olen sitä myös esirukousaiheena esittänyt muuallakin. Se on todella innoittava asia, kun rukousvastaus tulee ja on itsekin saanut olla suuressa mukana. Eikä tässä vielä kaikki. Tänään tuli jatkoa tälle meidän perhekunnan saamalle ISOLLE rukousvastaukselle. Meidän tulee, me saamme ja meidän kannattaa rukoilla! Uskon, että jHs. niin kirjoitan vielä tämän viikon lopulla tästä meidän perhekunnan saamasta ISOSTA rukousvastauksesta.

Tuskinpa tuota edellä olevaa nyt kukaan väärin ymmärtää - tai jos ymmärtää, niin eihän sillä ole mitään merkitystä.

Siunausta!

Ps. "Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa" (1. Tess. 5:16, 17).



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti