20201114

14.11.2020.

Sydämelliset nimipäiväonnittelut Iiris Vuodille täältä meiltä! En oikein takametsien miehenä tiedä pitäisikö kirjoittaa d:llä, vaiko t:llä - kyseessä on kuitenkin sukunimi Vuoti.

2.7 astetta lämmintä noustessani Lauantaihin. Aamupalaa ja kahvia Luin Apostolien tekoja. Rukousta.

Menin rantteelle rankoja pätkimään - isot moottorisahalla ja muut sirkkelillä. Paavo käväisi pihassa. ihmetteli, että niin paljon olen jo puista saanut sahattua. Pihaan ilmestyi myös,oikotietä liiterihallin nurkan takaa, työtamineissa oleva nuorimies; Danielhan sesieltä tulla tupsahti rankahommiin. Alkoi kottikärryllä työntelemään pätkittyjä puita häkkiin. 10 kärryllistä ennätti kärräillä kun piti lähteä kotiin - talvikenkien ostoon oli mentävä. Lupasi tulla uudestaan hommiin.

Jossain vaiheessa kävin "appeella" ja kahvilla sisällä. Ruuan jälkeen kävin hakemassa kylältä bensaa moottorisahaan. Lopetettuani sahaamisen puhaltelin taas sahanpurut pois - heti tuoreeltaan lähtevät paremmin.

Pimeähän se oli kun vanheneva rankamies - ei rankka- - tuli sisälle 17.30 maissa. 

Kahvia.

Kävin hikoilemassa saunan - löyliön - löylyissä. Taivaalla tähtiä.

M-L on tänään(kin) valmistellut huomisia juhlia.

Lueskelin hieman kirjaa - samalla kuuntelin äskettäin edesmenneen pastorin, Toivo Haapalan, julistusta Radio-Patmoksesta.

Iltapalaa ja teetä.

Uutisten seuraamista - myös Israel-uutisten.

xxxxxx

Tätäkin voimme ajatella:

"...Ilahtuuko Pyhä Henki sähköurkuihimme,käytävämattoihimme ja uusiin koristeisiimme,jos kehto on tyhjä? Ei koskaan! Oi, jos kuolemanhiljaisuuden pyhäkössä rikkoisi siunattu vastasyntyneiden vauvojen itku!

Herätykselle ei ole olemassa kaavaa. Vaikka vauvat syntyvät kaikkialla saman prosessin kautta, kuinka erilaisia he itse ovatkaan - kaikki uusia! ei toistoa! Herätykset ovat kaikkina aikoina tulleet saman sielun murheen ja pitkällisen rukouksen ja hedelmättömyyden aiheuttaman taakan prosessinb kautta - mutta kuinka erilaisia herätykset itsessään ovatkaan olleet! ...

... Raamattu sanoo, että kun viimeisinä päivinä pahat ihmiset tekevät vääryyksiä, "niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä". Eivät ne,jotka laulavat Jumalasta, eivät ne, jotka kirjoittavat tai saarnaavat Jumalasta, vaan ne, jotka tuntevat Jumalansa, pysyvät lujina ja tekevät tehtävänsä. Ruoasta puhuminen ei täytä vatsaa, viisaudesta puhuminen ei tee meistäviisaita, eikä Jumalasta puhuminen tarkoita sitä, että meissä asuu Pyhän Hengen voima. ..." (Leonard Ravenhill, Miksi herätys viipyy? Kristillinen Kirja- ja Musiikkikustannus KKJMK OY 2010, s.125, 126). 

Siunausta!

Ps. "He puhuivat rohkeasti, turvaten Herraan, ja Herra vahvisti armonsa sanan tunnusteoin ja ihmein, jotka tapahtuivat heidän kättensä kautta" (Ap. t. 14:1-4).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti