20211114

14.11.2021.

Isäpäiväähän sitä tänään vietetään - joten kaikille isille onnitteluja, mutta ennen kaikkea siunaustaelämään!

Sydämelliset onnittelut Iiris Vuodille nimipäivän johdosta! 

0.9 astetta ylösnousussa. M-L oli noussut jo anivarhain laittelemaan ruokia ja tarjottavia - niitä Isänpäivä sellaisia. Taivas oli harmaa.

Aamupalaa ja kahvia.

Luin Kolossalaiskirjettä. Rukousta.

11.Ksi ajelin helluntairukoushuoneelle Kokoukseen. M-L jäi kotiin tarjoilujen vuoksi. Katseli kylläkin - ja kuunteli - tilaisuutta netin kautta.

En jäänyt kokouksen jälkeen rukoushuoneen alakerrassa olleeseen tarjoiluun - sitä kun tänään on tarjoilua kotona saatavilla niin runsaasti.

Tultuani kotiin, laitoin ulkotulia palamaan etupihan puolelle, sekä tuikkuja sisälle. M-L oli jo niitä myös laitellut. Takkaankin laitoin tulen. Kokouksesta tullessa kävin kaupassa. M-L pyysi nimittäin tuomaan käsipaperia. Minä kuitenkin vahingossa ostaa poksautin leivinpaperia. Sellaista.

Isänpäivää juhlimaan meille saapuivat: Terhi-Marja, Emilia ja Daniel. Denis ei päässyt, kun sairaana. Timo, Pia, Miro, Milena ja Minja tulivat myös. Milka ei, kun on työssä pääkaupungissa. Tero, Mari, Eelis ja Nooa saapuivat. Aaro ei, kun on RUK:ssa. Onnittelut häneltä kyllä tuli aamulla Haminasta. Taas sain lahjoja ja kortteja ja onnitteluja. Mukavapa se on olla perekuntana yhdessä.

Ensin söimme huippu hyvän ja monipuolisen aterian. En edes alayritellä kuvailla mitä kaikkea siinä oli. M-L oli panostanut asiaan paljon. Kiitos!

Laitoimme Teron ja Timon kanssa Teron autoon puita kotiin vietäväksi. Minun kun on tullut niitä tehtyä, joku voisi sanoa, että runsaastikin.

Puuhommien jälkeen menimme Timon ja Teron kanssa saunan mukaviin löylyihin.

"Saunan päälle" maistuivat maittavat kahvit. Oli vaikka mitä tehnyt M-L kahvin kanssa otettavaksi. Täytekakkujakin oli tavallista ja keto-laatua, ym.

Siinä sitä jutusteltiin. Hieman yhdessä rukoiltiinkin. 

Kun omat - ei vieraat - lähtivät, ottivat he mukaansa minun varastosta setvimiäni tavaroita, yms. Olin laittanut eri laatikoihin kunkin "kamat." Onhan niissä paljon monenlaisia muistoja.

Sydämelliset kiitokset kaikille perekunnan jäsenille kaikesta päivään liittyvästä.

Lueskelin kirjaa. M-L setvi juhlien jälkimaininkeja. Minä en ehkä "silleensä" oikein osaisikaan sellaista hommaa. Taidan olla niitä "takametsien miehiä." Tietenkin nyt jotakin, mutta kun oli paljon ja erilaista tarjottavaa, joka piti panna pakastimeen, tai jääkaappiin, niin enhän minä oikein sellaista...

Iltapalaa ja valkosipulia keitetyssä maidossa.

Seurasin uutisia.

Siunausta!

Ps. "Mutta nyt me näemme kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan" (1. Kor. 13:12).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti