20221210

10.12.2022.

Jumala lupaa Israelille siunauksen, jos se on kuuliainen Hänen käskyilleen:

"...Ja minä annan rauhan teidän maallenne, ja te saatte levätä,

kenenkään peljättämättä; ja  hävitän pahat pedot teidän

maastanne, eikä miekka käy teidän maanne ylitse. Te ajatte pakoon 

vihollisenne, ja he kaatuvat miekkaan teidän edessänne. Viisi

teistä ajaa pakoon sata, ja sata teistä ajaa pakoon kymmenentuhatta,

ja teidän vihollisenne kaatuvat miekkaan teidän edessänne. Ja

minä käännyn teidän puoleenne ja teen teidät hedelmällisiksi ja

annan teidän lisääntyä ja pidän liittoni teidän kanssanne. Ja te

saatte syödä vanhaa, viime vuoden satoa, ja te joudutte viemään

vanhan pois uuden tieltä. Ja minä panen asumukseni teidän

keskellenne ja olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani.

Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta, 

olemasta heidän orjinansa; ja minä mursin rikki teidän ikeenne puut

ja annoin teidän kulkea pää pystyssä."

(3. Moos. 26:6-13).


Lauantai. 5.8 astetta pakkasella oikein myöhäisen ylösnousun aikoihin. harmaa taivas.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Jeremian kirjaa.

Kahvia.

Kävin urheilukentän pöpperöisellä radalla 5.2 km sauvakävely/rukouslenkillä. Lunta oli tullut lisää - ja satoi koko ajan. Oikein n.s jouluinen sää. Tapasin Danielin jäähallin nurkalla. Juuri oli heidän joukkueensa voittanut Karstulan Kivan 5 - 0.

Laitoin takapihan, pienemmän, pressusaunan mustan kiukaan alle tulet loimottelemaan. Ikkunoista loistivat mukavasti jouluiset valot.

Työntelin lumet pois etupihalta.

Sytytin tulen takkaan.

Ruokaa ja kahvia.

Heitettyäni häkälöylyt ja laitettuani pressun kehikon päälle, menin saunomaan lumien keskelle. Oli todella hyvät - ja tuimat - löylyt; parhaat näiltä kiviltä tähän mennessä. Sähkökiuas - sisäsauna - ei ole ollut käytössä pitkään aikaan. Suihkuakaan en ole käyttänyt, vaan pessyt niin kuin "ennen vanhaan." Ihan harjoitusta tulevaa varten.

Iltapalaa ja teetä.

Timo on ollut taas tänään ylistystä johtamassa "Co:n" kanssa. Miro, poikansa, lapsenlapsemme, todistamassa - niin eiliten kuulimme - Jyväskylässä, srk:mme nuorten "pikkujouluissa" siellä, kaverinsa, Danin, kanssa. Hieno homma! Tämän kaksikon kastoin tänä syksynä.

Siunausta!

Ps. "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman" (Room. 6:3-4).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti