20221226

26.12.2022.

"Minä otan teidät (Israel) pois pakanakansoista

ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan

maahanne. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta

vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne

ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja

minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä 

annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän

ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen,

että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte

minun oikeuksiani ja pidätte ne. Niin te saatte asua

maassa, jonka minä annoin teidän isillenne.

ja te olette minun kansani,

ja  minä olen teidän Jumalanne."

(Hes. 36:24-28).


Sydämelliset nimipäiväonnittelut Mäkisen Tapanille, Rantajääskön Tapanille ja Lehtomäen Tepolle!  

Maanantai. Tapaninpäivä. Tätä päivää on vietetty ensimmäisen marttyyrin, veritodistajan, Stefanuksen, muistoksi. Saamme muistaa rukouksin niitä n. 340 miljoonaa kristittyä, joita Jeesuksen tähden tänään vainotaan ja marttyyrien perheitä, sillä koko ajan virtaa maailmassa myös marttyyrien veri. Viitoittakoon se meillekin tietä; että seuraisimme Jeesusta, maksoi mitä maksoi.

5.5. astetta miinukselle ylösnousun aikaan - joka oli myöhäinen. Harmaa taivas.

Tero, Mari, Aaro, Eelis ja Nooa olivat meillä edellisen yön. Aamupalaa ja kahvia söimme ja joimme "liukuvalla tyylillä."

Pian sen jälkeen lähtivät "Terot" kohti kotia. Denis ja Daniel lähtivät aamulla varhain myös reissuun.

Laitoin tulen takkaan.

Kahvia tuli otelluksi aina kun mieleen juolahti.

Kävin tapaninajelulla: 60 min poljeskelin kuntopyörää/rukousta, joulutunnelmaisessa valaistuksessa: kuusenkynttilät, muut jouluiset valot ja takan loiste.

Iltapalaa - ihan ateria - ja teetä.

Seurasin uutisia.

Siunausta!

Ps. "Ja he ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: Herra Jeesus, ota minun henkeni. Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: Hera, älä lue heille syyksi tätä syntiä" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois" (Apt. 7:58-60). 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti