20180128

 
28.1.
 
Nousin aikaisin, sillä halusin käydä hiihtämässä heti aamusta, koska päivän ohjelma oli sellainen. Juotuani mukillisen kahvia ja otettuani sen kanssa vähän suuhunpantavaa, sekä luettuani Jesajan kirjaa. menin 7:ksi Kusiaismäkeen, koska silloin siellä tulevat automaattisesti valot päälle hiihtobaanojen varsille. 0.2 astetta viileällä. Latukone veteli heti aamusta uudet baanat ja ladun. 15.4 km hiihtelin.
 
Palattuani kotiin hain takkaa varten puita sisälle ja otin aamupalaa, sekä kahvia.
 
10:ksi Marja-Leena vei minut helluntairukoushuoneelle rukoushetkeen. Hän meni sitten käymään kaupassa, kun auto olisi minulla myöhemmin.
 
11 olimme päivätilaisuudessa rukoushuoneen yläkerrassa. Kokouksen jälkeen oli kahvitarjoilu alakerrassa.
 
Palattuamme kotiin lähdin heti ajelemaan Timolle Uuraisten Höytiälle. Siellä laitettiin vielä ruokapöytään. Sitten jatkoimme Timon kanssa matkaa Lievestuoreelle, helluntaiseurakuntaan, johon meidät molemmat oli kutsuttu tilaisuuteen - Elävän veden lähteellä -tilaisuuteen, joka alkoi klo 16. Riikosen Matti - joka on seurakunnan pastori Lievestuoreella - johteli tilaisuuden ja puhui alkupuolella lyhyesti. Timo vastasi tilaisuuden musiikista - hän lauloi omia laulujaan, sekä johteli yhteislaulut kitaransa kanssa. Minun tehtävänäni oli saarnata kokouksessa. Tuntui avoimelta puhua. Kokouksen jälkeen oli kahvitarjoilu, jonka jälkeen lähdimme Timon kanssa ajelemaan Jyväskylään, jonne myös Timon muu perhe tuli. tarkoituksenamme oli mennä Kiinalaiseen, mutta siellä ei enää puffetti ollut niin myöhään auki, joten menimme RAX:iin. Ihan mukava oli sielläkin käydä syömässä yhdessä. Minä vein Milkan opiskelukämpälleen kun muu perhe lähti toisella autolla kotiin - iso perhe vauvanrattaineen.
 
Oli mukavaa - ja etuoikeus - olla palvelemassa Timon kanssa samassa tilaisuudessa.
 
Kotimatkalla kuuntelin presidentinvaalituloksia. M-L oli niitä netin kautta seuraamassa kun saavuin kotiin. Presidentiksemme valittiin näissä vaaleissa Sauli Niinistö, joka jatkaa näin ollen 6 vuotta jo "harjoittelemassaan" tehtävässä. Floridassa on tullut profetia, jossa sanotaan, että Sauli Niinistö tulee kokemaan muutoksen elämässään ja johdattaa kansaamme Jumalan Sanan mukaiseen suuntaan - näin vapaasti sanottuna. Tapahtuisipa - tapahtukoon - niin. Rukoilkaamme sitä.
 
Jatkan eilen aloittamaani lainausta kiinalaisen - uskonsa tähden kuolleen - veljen kirjeestä:
 
"Minä olen - yksi niistä, jotka ovat lujasti päättäneet mennä loppuun asti.
 
Nyt minä elän läsnäolossa. Pitäydyn uskossa. Rakastan kärsivällisesti... Elän rukouksessa ja palvelen voimassa.
 
Minä olen - yksi niistä, jotka ovat lujasti päättäneet mennä loppuun asti.
 
Pyrin eteenpäin, katseeni on luja, päämääräni - taivas. Tieni on kapea, matkatovereita vähän, mutta Matkanjohtajani on luotettava ja missio selvä. Minua ei ole mahdollista ostaa, pakottaa tekemään kompromissia, pidättää tai houkutella. minua ei voi pysäyttää, en (säikähdä) pelkää välttämättömän edestä uhrata itseäni, en ala epäilemään, kun tulee vastoinkäymisiä, en istu pöytään käymään keskustelua vihollisen kanssa, pääni ei mene pyörälle suosiosta, enkä ala vaeltamaan labyrintissa nimeltään "keskinkertainen."
 
En antaudu, en vaikene, en hellitä, enkä pala loppuun, ennen kuin olen saattanut loppuun julistamisen. En lopeta rukousta, ennen kuin olen maksanut hintani, enkä kerännyt koko satoa ja seisonut Kristuksen rinnalla loppuun asti... " (käännös Terhi-Marja K.). Jatkuu. 
 
Siunausta!
 
Ps. "Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa" (Hepr. 13:7).
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti