20210127

27.1.2021.

Vähän myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut vielä tässäkin Aaro Latva-Äijölle! Syntymäpäivä oli eilen.

Tänään vietetään Vainojen uhrien muistopäivää. Se merkitsee myös Holokaustissa kuolleiden - tapettujen - juutalaisten muistamista. Hyvin lähimenneisyydessä on vielä tuo natsien suorittama 6 miljoonan juutalaisen surmaaminen. Antisemitismi ei suinkaan ole kuollut nytkään, vaan lisääntyvä ilmiö - siitä huolimatta, että tuollainen kauhistuttava aika on lähellä meitä historiassa. Tietenkin on muistettava samalla muut vainotut: Esimerkiksi romaanit, kristityt, seksuaalivähemmistöt, vammaiset, eri rotuihin liittyvät vainot, jne. Natsien ajatuksena oli "jättää jäljelle" puhdas arjalainen rotu.

Kaikki edellämainitut asiatkin ovat syntiinlankeemuksen seurausta maa-planeetalla. Eivätkä ihmisten aikaansaamat kauheudet suinkaan ole lopussa - valitettavasti.

Meidän tehtävämme Jeesukseen uskovina ihmisinä on rukoilla - ja siunata heitä - Jumalan omaisuuskansan jäsenten, juutalaisten, puolesta. Se on yksi iso asia, jon kakautta Jumala on Sanassaan luvannut siunata myös näin tekeviä - eli siunaajia (1. Moos. 12:13). Tehtävämme on rukoilla myös kaikkien muiden ihmisten puolesta (1. Tim. 2:1-4).

1.9 astetta oli miinuksella 7 maissa. Aamupalaa ja kahvia nautittuani kävin viemässä Emilian kouluun 8:ksi. Satoi lunta - ja oli satanut aikamoisen kerroksen.

Kahvia. Luin Galatalaiskirjettä.

Rukousta. Torkkumista.

M-L kävi käyttämässä Danielia tk:ssa 10.30. Oli pojalla tullut selkä eilen kipeäski - ja oli aamulla niin kipeä, että piti sisko-Emilian auttaa sängystä velimies ylös. 

Paistelin lettuja - M-L sanoi lähtiessään, että jos vaikika Danielkin tulisi syömään meille. Niimpä tulivatkin tk:sta molemmat meille. Ruokaa ja kahvia lettujen kera - Daniel nautiskeli vain lettuja kaakaon kanssa.

Vuolija-vaariska tarttui sitten kolan ja lapion varteen - tekemään lumihommia. Parisen tuntia siinäkin sai olla "raettiissa ilemassa". Linnuillekin vähän siemeniä laitoin. M-L vei Danielin kotiin.

Kahvia.

Hiihto/rukouslenkki - 1 h 30 min. - pihaladulla. Se piti taas latu avata lumisateen jäljiltä.

Laitoin takkaan tulen.

Poljeskelin kuntopyörää yli 30 min. samalla lueskelin kirjaa.

Kävin saunassa.

Luin kirjaa.

Iltapalaa teetä/kahvia.

Seurailimme uutisia.

xxxxxx

"Ei ole korviketta runsaan sateen äänelle. Hohtavat pilvet ovat jo kerääntymässä taivaanrannalle. Jumalan virrat ovat vettä täynnä, ja voimallinen tulva on valmiina kuohumaan yli maan. On aika vyöttää kupeensa niinkuin Elia muinoin, ja juosta vaunujen edellä.

Minun sydämeni liikuttuu syvintänsä myöten, kun katselen majesteetillista liikettä. Miten murheellista,että jotkut heräävät vasta, kun on liian myöhäistä. Muutamat eivät milloinkaan tule tietämään, että Jumala on jälleen vieraillut maan päällä, ennenkuin hävittävä tuomio lankeaa heidän päälleen.

"Mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä."

Käy Jeesuksen luo,

Häneen turvaten vain,

Sulle kaikki jo valmiina on,

Hän viimeisnä aikana ilmestyen

Täyden autuuden hankkinut on"

(Tommy Hicks, Jumalan voima kuuluu sinulle, Ristin Voitto r. y. 1965, s. 49, 50).

xxxxxx

Siunausta!

Ps. "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen" (1. Kor. 15:51-53).



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti