20210103

3.1.2021.

Saarijärven seurakunnalle - mutta myös meille kaikille!

"JOS RUTTOA EI KITKE POIS, SE LEVIÄÄ" 

Koetan saattaa tässä tekstin muotoon asiaa, joka on sydämellä. Yksi asia, jota rukoilen aina ennen kuin alan lukea Raamattua - rukoilen sen johdosta kyllä muutakin - on tällainen: Pyhä Henki, johdata minua puhumaan ja kirjoittamaan aina niin, että se tapahtuu Sinun Sanasi pohjalta! Tästäkin asiasta, joka on sydämelläni - tässä ja nyt - haluan, että se olisi tuon rukouksen mukainen. Tiedän, että muuten siitä ei ole mitään hyötyä..

Minun ei tarvitse vakuuttaa kenellekään, että kirjoitan puhtaalla sydämellä siitä, mitä kirjoitan - eli "puhtaat jauhot on pussissa."

Kirjoitan asiasta - Jumalan Sanan vastaisesta sellaisesta. Juuri päättyneen vuoden aikana olen siitä useastikin kirjoittanut - taitaapa olla, että jo v. 2019 lopulta asti. Tätäpä blogia selaamalla ne löytyvät - yleensä "KEPPIKIRJAIMIN" kirjoitetuin otsikoin. Raamattu - meidän uskovien "pääkirja" - kieltää meiltä toisten ihmisten tuomitsemisen. Siksi en minäkään tuomitse, vaan kannan huolta asiasta. Tämä ei ole hurskastelua. En osoittele, vaan olen vastuuntuntoinen asian suhteen, joka on räikeästi Sanan vastainen. Vatuuntunto kuuluu rakkauden piiriin. Rukoilen myös jatkuvasti asian puolesta. En vain asian, vaan ihmisten puolesta, joita se koskee. Vaikka puhutaan asiasta, niin siitäkin huolimatta, että ei ole halua osoitella ketään, se liittyy ihmisiin. Ihmiset ovat siinä tekemässä - tehneet - ja elämässä väärin. Jumalan mielestä väärin. Raamatun opetuksen mukaan niiden ihmisten tulee myös korjata väärä asia. Lähinnä se tarkoittaa parannuksen tekemista Jumalan kasvojen edessä. Tämä merkitsee, että asia tunnustetaan syntinä Jumalalle ja se halutaan hyljätä. Tämä Jumalan Sanassaan meille antama periaate koskee myös minua. Jos teen syntiä, on minun tehtävä siitä parannus.

Sellainen ajattelutapa, että pitää rakastaa - toimia ja puhua rakastavasti - unohtaen sen, mitä Jumala sanoo Sanassaan, ei tietenkään ole oikea. Tämän päivän huuto on rakkaus. Se on sitä myös uskonnollisissa piireissä. Uskonto voi olla mitä tahansa, mutta elävä usko haluaa ojentautua Sanan mukaan, joka on totuus. Maksoi mitä maksoi. Ei voi olla - "pääkirjamme mukaan" - armollisuutta, jos totuus unohdetaan. Armo ja armollisuus, joka "unohtaa" - tai paremminkin on tottelematon - Jumalan Sanan, on valhetta. 

Kun - edes jonkin verran - luemme Raamattua, huomaamme helposti, että siellä puhutaan ja kirjoitetaan rakkauden ja evankeliumin pohjalta, silloinkin, kun Jumalan tahdon mukaiset asiat sanotaan erittäin "kirpaisevasti", suorasanaisesti ja jopa kovasti. Eivät vain Vanhan testamentin profeetat - jotka puhuivat sitä totuutta, mikä tuli Jumalalta - niin puhuneet. Niin tekivät myös Jeesus, Paavali, Pietari, Jaakob, Johannes, jne. Siitä huolimatta, että he olivat Jumalan asialla, eivät kaikki ottaneet heidän puhettaan vastaan, vaan sulkivat korvansa - ts. sydämensä. He tekivät sen Jumalalle ja Hänen tahdolleen. Niinpä, jos et tykkää näistä minun sanoistani - jotka ovat Jumalan Sanan mukaisia - niin älä ole minulle vihainen. Olen vain sanansaattaja. Jumala haluaa saada vain hyviä asioita sanojeni - Sanansa - kautta.

Jumala on rakkaudessaan kehottamalla kehottanut Saarijärven seurakuntaa tekemään parannuksen synnistä, jota se suosii elämässään, valitsemalla seurakuntapastorikseen pastorin, joka elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Tämä tilanne on jatkuvasti "päällä oleva" asia seurakunnan elämässä. En ole ainakaan kuullut, että siinä olisi tapahtunut Jumalan mielenmukaista muutosta? En voi onnitella tuon kaltaista rohkeutta! Se on uhkarohkeutta, mutta myöskin julkeutta Jumalaa kohtaan. Hänen silmänsä tarkkaavat teitä herkeämättä, pitkämielisyydellä. 

Muistakaa, että kyseessä on yhteisö, joka kulkee seurakunnan nimellä! Suosittelen ottamaan Raamatun käteen ja lukemaan sieltä, millainen on Jumalan seurakunta; lukemaan, mihin seurakunta on kutsuttu. Lukemaan, kenen seurakunta on!

Kun seurakunta hyväksyy elämäänsä homoseksuaaliset suhteet - vieläpä pastorinsa elämässä - se viestittää ihmisille, että synti ei ole vakava asia Jumalan edessä. Se kertoo, että synnissä voi ihan hyvin elää. Aikaisemmissa kirjoituksissani olen siteerannut Raamatusta kohtia, jotka kertovat, että homoseksuaaliset suhteet ovat iankaikkiseen kadotukseen ihmisen johdattava asia. Sekö on seurakunnan tehtävänä maan päällä? Ei, vaan pelastaa ihmisiä sieltä.

Otsikkoon viitaten: Homoseksuaalisten suhteiden - ja kaiken synnin - suvaitseminen seurakunnan elämässä, on kuin rutto; se leviää, jos ei asialle tehdä mitään. Nyt puheena olevassa asiassa on kyseessä iankaikkisesti kadottava rutto. Ajatelkaapa vaikka perunaa, jossa on rutto. Se alkaa mädättämään muitakin perunoita. Sille on tehtävä joitakin toimenpiteitä.

Rukoilen Saarijärven seurakunnan vastuullisille - niille, jotka ovat sallineet ja suvaitsevat seurakunnan elämässä homoseksuaaliset suhteet - nöyrtymisen armoa Herran kasvojen edessä, niin, että asiaintila muuttuu! Tapahtukoon se pian! Pyydän esirukousta tämän asian johdosta!

Jumalan Siunausta Vuodelle 2021! Jumala on uusien alkujen Jumala tänäkin vuonna!

Jouko Kuusjärvi

Rajalantie 12. B.

43100 SAARIJÄRVI

Puh. 040-0206858.

jouko.kuusjarvi@gmail.com

xxxxxx

Sunnuntaita elämme. 3.6 astetta miinuksella myöhäisen heräämisen aikoihin. Taivas oli harmaa. Sateli hieman lunta.

Aamupalaa ja kahvia.

Seurasimme netin kautta seurakuntamme tämän päivän tilaisuuden. Se oli nettikokous.

Kahvia.

Puhelinyhteydessä siskoni, Pirjon, kanssa.

Harrastin hiihto/rukousulkoilua pihaladulla 1 h 30 min. Mukavan rauhallisesti ja hillitysti sateli lunta. Sitä on kertynyt lisää.

Sytyttelin takkaan tulen.

Kävin viemässä Rintamapostien paperiversiot postiin.

Ruokaa. Samalla seurasilin hiihtoja "tourilta."

Lueskelin kirjaa.

Seurasin uutisia.

Iltapalaa.

Katsoimme netin kautta jumalanpalvelusta - lähinnä saarnan kuuntelimme - Enontekiöltä, Hetan kirkosta.

Siunausta!

Ps. "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo" (Ilm. 3:22).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti