20210805

5.8.2021. 

Eilisen päivitys "näkyy olevan vielä matkalla" tänne, mutta tulossa kuitenkin. Kertoilen tämänpäiväisistä päällisin puolin.

Mäntyluodossa, pienessä hirsimökissämme, heräilimme uuteen päivään - M-L, Daniel ja minä. Oli sinisen taivaan aamu. Aurinko paistoi. Järvi oli aika tyyni. Tuuli oli kääntynyt etelään. Lienee ollut 16 astetta lämmintä.

Kävin pulahtamassa järvessä.

Söimme aamupalaa ja joimme kahvia ja kuka mitäkin.

Luin Psalmien kirjaa, myös ääneen. Rukoilimme.

Mökin siivoilua ja tavaroiden siirtelyä "venoseen." M-L imuroi akkuimurilla ja me Danielin kanssapuistelimme mattoja, ja silleen.

12.45 lähdimme kohti Rasaniemen rantaa. järvi kimalteli auringossa.

Saatuamme veneen teloilleen ja tavarat autoon, ajoimme kirkolle. Ensin kävimme Danielin kanssa syömässä TB:n seisovasta, eli noutopöydästä. M-L:lle ei maistunut kuin jätski. Ajelimme nimittäin keskustaan jäätelökioskille ostamaan tötteröt.

Sieltä suuntasimme koti Jyväskylää ja kotia. Matkalla kävimme siskoni pihassa. Hänen miehensä, Kari, oli remonttihommissa pihassa. Pirjo, siskoni, oli ystävänsä kanssa pyörälenkillä - pituus 85 km. Jatkoimme kotia kohti.

Olimme Saarijärvellä ennen 17. Tyhjentelimme tavarat ja purkailimme pakkaukset.

Kahvithan ne piti keittää.

Seurasin miesten 20 km kävelyn Tokion olympialaisista. Kilpailu pidettiin Sapporossa, ettei olisi niin kuumaa.

Iltapalaa ja teetä.

Minulla olisi tarkoitus seurata 23.30 alkava miesten 50 km kävely tänään. Kolme suomalaista mukana - jaonhan se senkin puoleen mukava katsoa, kun itsekin olen lajia harrastanut - ja vieläkin harrastan. Myös ollut samoissa kisoissa nyt Tokiossa kisaavien kävelijöiden kanssa. Tosin eri sarjassa.

Siunausta!

Ps. "Sinä olet minun Jumalani, ja sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti" (Ps. 118:28-29).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti