20210630

30.6.2021.

Keskiviikko. 18 astetta lämmintä nousun aikaan. Tuuleskeli lounaan suunnalta. Aurinkoista.

Kävin pulahtamassa järvessä.

Aamupalaa ja kahvia. Luin Psalmien kirjaa. Rukousta.

Pesin saunankuistin ja saunan ikkunat, sek muutenkinsiivoilin.

Söimme ja joimme kahvia.

Lähdin vesille ja rannasta autolla kirkolle, urheilukentälle, lenkille. Aurinko paistoi siniseltä taivaalta. 23 astetta, mutta tuntui, että enemmän. Tein  km kävelylenkin. Jokaisella 15:llä viimeisellä 400 m kierroksella, tein "pienen", 100 m vedon.

Tein matkalla myös vastan. Lähdin siksi aikaisemmin lenkille, kun samalla reissulla toin vieraita saareen. Klo 17:ksi olimme sopineet heidän kanssaan tapaamisen Rasaniemen rannassa. Niinpä tapasimmekin ja ajelimme viidestään veneellä Mäntyluotoon. Vieraamme olivat: Siskoni, Pirjo, ja hänen miehensä, Kari, sekä veljeni, Heimo, ja hänen vaimonsa, Arja.

Mökille päästyämme joimme "heti kättelyssä" M-L:n tarjoamat kahvit - pöytä oli jo katettuna.Kahvin jälkeen tuikkasin saunankiukaan alle tulen. Ei aikaakaan, kun naiset pääsivät saunaan. Olivat unohtaneet tekemäni vastan ulos. Pirjon ja Arjan tultua saunasta, menimme Heimo, Kari ja minä löylyihin, jotka olivat hyvät. Uusi vasta tuoksui hyvälle. Pari kertaa kävimme järvessä.

Saunan jälkeen pääsimme iltapala pöytään, jonka M-L oli laittanut saunassa ollessamme. Hyvät olivat antimet.

Lieneekö ollut 21 vi yli, kun kävin vemässä  vieraat Rasaniemeen. Mukavahan se on sisarusten tavata aviosiippoineen.

Palattuani järveltä otin vielä iltapalaa. 18 lämmintä. Tuuli kaakosta. Aurinko, joka oli vähän pilvessä, alkoi hienosti paistamaan. Nyt jo - klo 22.30 - on hienonvärinen auringonsilta järven yli. Kohta on kaunis auringonlasku.

Tänään olisi Milenalla ollut 60 m juoksu ja pallonheitto lajeina kilpailuissa Saarijärven urheilukentällä, mutta Timolta tuli viesti, että Milena oli satuttanut tänään jalkansa, eikä voimennä kisoihin. Huomenna menee lääkäriin. Meillekin oli luvattu lähettää kilpailuista video, kun emme olisi päässeet paikanpäälle seuraamaan.

Tuulkin on taas tyyntynyt.