20190629

28.6.

Sydämelliset nimipäiväonnittelut Ryhäsen Leolle!

Siellähän sitä - Daniel, mummi ja vaari - Mäntyluodossa heräilivät tänäkin aamuna uuteen päivään. Nukkuivat pitkään. Tuuli oli kova, Pohisselän puolelta. Järvellä isot vaahtopäiset aallot. Yölläkin kun ulkona kävin tuuli kyllä työnsi kovasti. Aurinko kuiten paistoi ja taivas oli sininen.

Söimme aamupalaa ja joimme kahvia, ym. Eilen saatua ja paistettua kalaakin vähän maistettiin.

Luin Psalmien kirjaa. Rukoilimme yhdessä. Suviseuraradiokin kuulu tänäänkin.

Mökki lähtökuntoon. Tavarat kasaan ja veneeseen. Moottoria en viitsinyt edes yrittää käynnistää. Soutelimme kovan tuulen takia saarten takaa länsirannalle ja sieltä aika lähellä rantaa veneellemme. Emme lähtenee Pohisselän halki. N. 40 min. soudun jälkeen olimme Rasaniemessä. Tavarat veneestä autoon ja vene teloilleen.

14 jälkeen lähdimme rannasta ja ajoimme kirkolle. Menimme Teboilimme syömään. Siellä oli tänään tarjolla se paras ruoka: - olihan perjantai - tirripaisti.

Ruuan jälkeen suuntasimme autonnokan kotia kohti. Jossain vaiheessa tuli M-L: puhelimeen viesti siskoltani Pirjolta, että olivat ajaneet vastaan ja tunnistaneet meidät. Vehniällä pysähdyimme jätskikioskille, jossa Milkakin on töissä. Matkalla tuli M-L:n puhelimeen kuva, jossa oli kuva Milkasta essu päällä palvelemassa kioskissa. Oli myös kuva äidistä ja tyttärestä, iso jätskitötterö edessään - Piasta ja Milenasta. Valitettavasti Milka ei enää ollut kioskissa, koska oli aamuvuorossa. Kuitenkin pehmikst siitä ostimme ja jatkoimmematkaa kotiin. Aurinkoinen sää.

Veimme Danielin kotiin tavaroineen ja kalavehkeineen. Myöskin eilen paistettuja kaloja jäi hänelle kotiin, niinkuin meillekin. Venemoottorin otimme myös autosta Deniksen talliin. Hän sai sen kyllä käyntiin, jonkin verran nyittyään.

Tulimme kotiin ja purkailimme tavaroitamme. Luimme lehtiä ja joimme kahvia.

Daniel tuli meille. Olimme sopineet, että hän kuvaa puheeni, jonka lähetämme sitten ns. videopuheena Eeliksen Fifteenleirin ja kasteelle menon johdosta pidettävään juhlaan - joka on Sunnuntaina - Terolle. Niinpä pidin sen puheen kolmessa paikassa - etupihan puolella koristepensaan kohdalla, laavussa ja pressusaunan lauteilla. Sama puhe jatkui näissä paikoissa. Kiitos Danielille! Minulla on ensi Sunnuntaina klo 11 puhe Saarijärven helluntaiseurakunnan rukoushuoneella ja klo 18 Karstulan Vapaaseurakunnan rukoushuoneella. Siksi en pääse Eeliksen juhliin muuten kuin näin videopuheen välityksellä.

Kävin 5.2 km rauhallisella kävelyllä urheilukentällä. Palasin kotiin 21.15. N. 14 astetta lämmintä.

Kiitos Danielille mukavasta matkasta saareen - ja hyvistä kaloista! Kalamies, vailla vertaa!