20180529

29.5. Taisi olla 16 lämmintä Mäntyluodossa kun nousimme. Tuuleskeli. Kierukka oli laitettava yöllä palamaan, niin oli paljon hyttysiä. Aamullakin poltettava. Aamupalan valmistamisen aikaan loppui kaasu. Vaihdoin lämmittimen pullon tilalle. Söimme aamupalaa ja joimme kahvia - sekä katselimme eläviä tauluja kolmen isohkon ikkunan raameissa. Muitä ihmisiä ei näkynyt. Luin Danielin kirjaa. M-L luki hartauskirjasta kohdan. Rukoilimme yhdessä mökin pöydän äärellä. Sousin puolisen tunnin matkan Rasaniemeen - Evinrude oli kyllä veneen perässä, mutta "rupille" tekee parempaa soutaa, kuin vain istua ja käyttää toista kättä kaasun kääntämiseen. Ajoin autolla rannasta kirkolle. Ajoin Salmenkylän lenkin ympäri - tietääkseni, että se on 7.7 km mittainen. Vaihdoin lenkkivaatteet TB:n piha-alueen reunamilla. Rasvaa pintaan. Auton jätin TB:n parkkipaikalle. Kävelin sen 7.7 km Salmenkylän lenkin. Oli kovin - vauhdiltaan - tälle suvelle. Kävelytekniikkaan kiinnitin huomiota. Varmaan 25 lämmintä. Sain tekstarin lenkin aikana. Kirjoitin blogiin etten ole hierojalla käynyt pitkään aikaan. Tekstarin kirjoittaja oli lukenut sen. Viesti koski hieronta-asiaa. Ts.pian varmaan olen hierojan näpeissä. Lenkin jälkeen kävin syömässä TB:n seisovasta - M-L:n kehoituksesta. Ale-Makasiinista kävin tavoittamasta kaasupulloa. Ei ollut. M-L:lle ostin tuliaisiksi lakupötkön. Sittenpä vain rantaan ja soutelin saareen. Tuuli oli yltynyt, mutta oli edelleen noin lounaasta. M-L oli keitellyt kahvit tultuani. Siivonnutkin vielä laipiota.  Katselimme ulkona järveä. Joutsenia ja lokkeja. Järvi aaltoili kovasti. Tuuli oli kuitenkin lämmin. Puhelimeeni oli soitettu ja jätetty suruviesti, jossa isä kertoi, että heidän poikansa oli kuollut. Laittaessani saunan lämmite 19.30 soitin tälle tutulle veljelle ja hänen vaimolleen osanottomme. Sellaista elämä on. Kun tällaiset asiat tulevat omalle kohdalle, ne realisoituvat eri tavalla. Kävimme saunassa. Järvessä oli kirkas auringonsilta. Tuuli jatkui. Iltapalaa ja teetä. Klo 23 oli lämmintä 22 astetta. Auringonlasku oli kaunis, punainen. Sen vesisilta oli punertava ja aallokossa eri näköinen. Se laski 23.20 maissa. Siunausta!