20200619

19.6.

Sydämelliset onnittelumme vielä tässäkin eilen pyöreitä vuosikymmeniä täyttäneelle, Ruposen Tuulalle, aitoon Tunturi-Lappiin, Enontekiön Palojoensuuhun! Sillä kylällä mekin olemme asustelleet yli 40 v sitten.

"Juhannus on meillä herttainen..." - olikohan jossakin laulussa sanottu tuohon viisiin. Ainakin on Juhannus. Ja onhan se herttainenkin. Keskikesän juhla. Luonto kauneimmillaan. Sääkin hieno. Varmasti sadettakin tarvittaisiin.

Hyvää Juhannusta kaikille!

20.1 astetta lämmintä - siihen aikaan kun minä nousin "jalan viljaan." M-L oli jo siihen mennessä käynyt kylällä kaupassa. Oli pilvistä.

Söimme aamupalaa ja joimme kahvia. Kahvit takapihalla. 

Tänään olemme M-L:n kanssa seurailleet helluntailaisten netti-konferenssia osittain. Ihan mielenkiintoiselta tuntuu se mitä tähän mennessä on nähty. Hyvä kokonaisuus. Olemme myös jotain katsoneet Kolarin kesäjuhlista. Tämän illan tilaisuudessa käytti puheenvuoron myös Kari kakko, Saarijärveltä. Oli hyvä puheenvuoro.

M-L leipoi raparperipiirakkaa.

Kävin iltapäivällä urheilukentällä 10 km "juhannusaaton kävelyllä." Tarkeni. Aurinko paistoi kuumasti koko ajan. Ei kyllä haitannut.

Söimme - uusia perunoita, silliä ja salaattia. Salaatit "Terhien kasvitarhasta." Jälkiruuaksi kahvia ja tänään tehtyä raparperi piirakkaa, joka oli tehty "maistuvan resetin" mukaan. Oltava tällaisen kirjoittelijan tarkkana kun kirjoittaa tuota raparperi-sanaa. Siitä tulee helposti raparperperi. No, tulleeko sentään.

Lueskelin kirjaa.

Kävin saunassa - juhannussaunassa. Joulusauna - jouluaattona - on sellainen "ohittamaton" asia, joka kuuluu aattoon. Juhannussauna tuntuu olevan samanlainen; se kuuluu juhannusaattoon. Kun ajatteleekin juhannusaattona saunomista, tulee nenään uuden vastan tuoksua. Minulla ei ollut nyt uutta vastaa. Kävin vain taittamassa joitakin koivunoksia saunaan mennessäni. Niitä pidin löylyä heittäessäni kiukaan yläpuolella ja nuuhkailin löylytellessäni. Hyvähän se oli tuoksu.

Lueskelin kirjaa.

Iltapalaa, teetä ja kahvia.

Siunausta!

Ps. Ninä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittum ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni" (Gal. 2:20).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti