20200917

17.9.

6.4 astetta lämmintä noustessani. Taivas oli harmaa. Myrskytuuli puisteli puita oikein kunnolla. M-L vei Danielin ja Emilian kouluun. Meni vähän myöhemmin silmälääkäriin.

Aamupalaa syötiin ja kahvia juotiin tänäänkin - ja kyllähän sitä piti ulos tsiikailla, kun se myrsky niin siellä on hommissaan - ovellekin piti ihan mennä kuuntelemaan sen ääntä. 

Luin Luukkaan evankeliumia. M-L luki kohdan hartauskirjasta. Rukoilimme yhdessä keittiön pöydän ääressä.

Tänään olen toiminut "evankeliumin edistämiseksi" - ei kerskumista vaan toteamus.

En viitsinyt mennä tänään rankapalstalleni. Ihan siitä syystä, kun siellä on puita paljon ja on tuo myrsky. Eivätpähän ne puut sieltä minnekään karkaa.

Kirjoja olen lueskellut. Kahvia välillä ryyppinyt. Söimmekin.

M-L haki Emilian ja Danielin koulusta kotiin.

Laitoin tulen takkaan.

Iltapalaa ja teetä.

Kävin saunan löylyissä.

Uutiset katselin - myös Israelista.

xxxxx

Jatkoksi jälleen nykypäivään sopivaa tekstiä:

"...Noiden ensimmäisten pioneerien valmennuksen ja orientoinnin aikana kultakin pyydettiin heidän todistustaan. Kyyneleet vuotivat heidän kertoessaan tarinaansa. Kaikki olivat kärsineet paljon evankeliumin tähden Kiinassa. Useimpia oli pidätetty, vangittu, hakattu ja kidutettu, koska he todistivat Jeesuksesta Kristuksesta. He olivat kaikki kokeneet äärimmäisiä vaikeuksia, joutuneet eroon perheestään, nähneet nälkää, viettäneet unettomia öitä ja joutuneet kaikenlaisiin vaaroihin. Kaikki he olivat uskollisesti saarnanneet evankeliumia läpi Kiinan vuosikausia, perustaneet seurakuntia ja nähneet työssään enemmän Jumalan voiman ilmenemistä kuin mitä useimmat kristityt näkevät elinaikanaan.

Tavallisten läntisten lähetysmenetelmien valossa nuo työntekijät olivat epäkelpoja. Kukaan heistä ei ollut ikinä käynyt raamattukoulua, ja useimmat olisivat luulleet jonkin teologisen oppiarvon löytyvän lämpömittarista! He olivat silti saaneet valmennusta Jumalalta, mikä on paljon tärkeämpää kuin luentosaleissa opittu tieto. Se on koetusten ahjossa saatua kokemuksellista valmennusta" (Paul Hattaway, Takaisin Jerusalemiin, Avainmedia 2005).

Siunausta!

Ps. "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä" (Joh. 10:27-29).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti