20200928

28.9.

Käänsimme kalenterinlehden uudelle aukeamalle -ja maanantaihin. 7.5 astetta lämmintä. Selkeää. 

Sydämelliset onnittelumme, vielä tässäkin, Arjalle, velimiehen vaimolle! 

M-L kävi labrassa ja vein Danielin kouluun.

Aamupalaa ja kahvia.

Luin Luukkaan evankeliumia.

Menin 10:ksi Majakalle puhumaan. Samalla vein Emilian kouluun - hänellä kun alkoi 10:ltä koulu tänään. Majakalla oli avointa puhua "perusevankeliumia."

Kotiuduttuani söimme.

Laitoin eväät ja lähdin "rankaan." Vesuria tuli heiluteltua. Metsä hohti keltaisena. Aurinko paistoi siniseltä taivaalta. Oli lämmintä. Välillä maistelin eväitä ja ryyppäilin kahvia. Kasailinb rankoja.Tänään M-L vei minut työmaan lähelle - Danielin kun haki autolla koulusta. 17 jälkeen haki minut pois metsästä - kun soitin, että eiköhän tämä taas riitä.

Termoskahvia ja eväitä söin vielä kotonakin.

Kävin saunassa - ja lämpimällä,tuulettomalla, takapihalla vilvuuttelemassa.

Terhi-Marja käväisi.

Torkuin ja samalla koetin kuunnella Patmos-Radiota.

Velimies Heimo soitteli.

Iltapalaa ja teetä. Siihen kuului myös juuri uunista otettua kuumaa ruisleipää - se on runsaan voin kera mitä parhainta herkkua. Tuoksutkin ovat hyvät huushollissa.

Uutisten seurailua.

Siskoni mies, Kari, soitteli.

xxxxxx

Terveellisträ tekstiä - meille - jatkoon:

"... Maailmassa on nykyään enemmän kuin tarpeerksi kristittyjä "uskovia". Jumala haluaa enemmän opetuslapsia! ...

... Valitettavasti lännen seurakunnissa tuntuu muhivan uskonnollinen antivirus, joka koettaa turmella ja hävittää evankeliumiviruksen näyn saaneet superkantajat. Kymmenistätuhansista seurakunnista on tullut itseriittoisen "saarnankestäviä".  ...

... Vain Jeesuksen opetuslapset voivat toivoa saattavansa kansoja Jumalan luo. ...

... Tosi opetuslapset ovat tavallisesti sellaisia ihmisiä,joita harvat ymmärtävät. Heitä pidetään mahdollisesti tasapainottomina fanaatikkoina. Usein sama hallitus, joka sietää pelkkiä uskovia, ei tunne mitään rajoja hävittäessään kaikki opetuslapset rajojensa sisältä" (Paul Hattaway, Takaisin Jerusalemiin, s. 138, 139, Avainmedia 2005).

Siunausta!

Ps. "Herra sanoi: - Koska tämä kansa lähestyy minua vain suullaan ja kunnioittaa minua vain huulillaan, koska sen sydän on vetäytynyt minusta kauas ja koska sen kuuliaisuus minua kohtaan on vain opittujen ihmiskäskyjen noudattamista, niin minä teen...ihmnetekoja..." (Jes. 29:13-14).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti