20201023

23.10.2020.

5.1 astetta lämmintä klo 7 maissa. Aamupalaa ja kahvia. Kuin Johanneksen evankeliumia.

Kävin viemässä Danielin ja Emilian kouluun 8:ksi. 

Kahvia. Torkkumista.

Kahvia. Pätkin eiliten kaatamistani sireneistä paksummat osat takkapuiksi.

M-L kävi kylällä asioilla.

Ruokaa ja kahvia.

Seurasin Trumpin ja Bidenin vaaliväittelyn - tekstitetty lähetys.

Torkkumista.

16:ksi menin Drnikselle. Lähdimme hänen ja Danielin kanssa hakemaan rankakuormaa. - niitä minun kasaamiani. Denis lainasi naapurista vanhan, pienen, "massikan" - Massey Fergusonin - kärryineen. Danielkin siellä rankapaikassa ajoi traktoria. Toimme ensin kuorman mukana olleeseen peräkärryyn, joka oli autoni perässä. Sitten haimme kuorman traktoriin ja köröttelimme Deniksen pihaan, johon kuormat purettiin. Daniel ja minä purimme peräkärrystä ja Emilia ja Denis traktorin peräkärrystä.. Alkoi tulla hämärä.

Kotiin tultuani vielä pätkin pihassa sireeneitä hetken. Lopettaessani oli jo "rohki" pimeä.. Ei muuta kuin sisään ja sauna lämmite.Pian pääsinkin lautehille lämmittelemään. Vilvuutellessani takapihalla huomasin, että taivas oli tähdessä. Iltapäivällä paistoi aurinkokin vähän aikaa.

Soitin Heimolle - velimiehelle - kotipuoleen. Virikkeen soittaa sain siitä kun M-L luki netistä Länsi-Suomi -lehden juttua. Siinä kerrottiin, että majava oli kaatanut haavan Haarajoella - kotikylälläni - tielle. Siihempä se varmasti patoa oli rakentelemassa "kylmänojanpuroon", joka virtailee tien alitse, joka lähtee "tienristiltä" sinne syntymäkotitantereille. 

Iltapalaa - M-L teki hyvää puuroa - ja teetä. M-L leipoi. Mittari oli hilautunut pakkasen puolelle.

Seurasin uutisia - myös Israelista.

xxxxxx

Lopuksi tähän tekstiä, joka tekee meille ihan hyvää - se on eri asia saako se meissä mitään aikaan:

"Tämä maailma kiitää raiteellaan kohti helvettiä nopeudella , joka saa nopeimman lentokoneemme näyttämään kilpikonnalta, mutta ikävä kyllä harvat meistä muistavat, milloin viimeksi valvoimme yön odottaen Jumalaa saadaksemme maailmaa ravistelevan herätyksen. Me emme tunne sääliä. Me erehdymme pitämään rakennustelineitä rakennuksena. Jumalallisen totuuden kalpeina tulkintoina nykyajan saarnat saavat meidät pitämään toimintaa voiteluna, hälinää luovana toimintana ja yleistä rymistystä herätyksenä.

Rukouksen salaisuus on salassa rukoileminen. Syntiä tekevä ihminenb lakkaa rukoilemasta, ja rukoileva ihminen lakkaa tekemästä syntiä. ...

...Rukous on perin pohjin yksinkertaista ja yksinkertaisesti perinpohjaista. "Rukous on yksinkertaisin puheen muoto, jonka pikkulapsen huulet voivat muodostaa", ja silti niin huikeaa, että se ylittää kaiken puhutun kielen ja tyhjentää ihmisen sanavaraston. Niagaran putouksellinen palavia sanoja ei tarkoita sitä, että Jumala olisi vaikuttunut tai edes liikuttunut. Yhdellä syvällisimmistä Vanhan testamentin esirukoilijoista ei ollutr sanoja - "Ainoastaan hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä häneltä ei kuulunut." Hän ei ollut mikään kielentaitaja! On olemassa "sanattomia huokauksia". ...

...Rukous merkitsee uskovalle samaa kuin pääoma liikemiehelle" (Leonard Ravenhill, Miksi herätys viipyy? Kristillinen Kirja- ja Musiikkikustannus KKJMK OY 2010, s. 25).

Siunausta!

Ps. "...Mutta publikaani seisoi taempana eikä tahtonut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ´Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.´ Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei. Sillä jokainen, joka itsensä  ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään" (Luuk. 18:13-14).




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti