20201006

6.10.2020. 

LUOPUMUSTA SAARIJÄRVELLÄ - EIKÄ AINOASTAAN TÄÄLLÄ 3.

Kuullessani, lausuessani tai lukiessani sanan: luopumus, nousee mieleeni ajatus, että ihminen luopuu jostakin sellaisesta, joka alkaa viedä häntä kauemmas Jumalasta. Elämme aikaa, jossa tällainen prosessi on käynnissä yhä kiihtyvällä vauhdilla. Puhuessamme luopumuksesta, puhumme ilmiöstä, jossa halutaan unohtaa ja muuttaa Jumalan Sana. Yhä enemmän se todellisuudessa on Sanan hylkäämistä ja jalkojensa alle polkemista. Asioiden kauhisteleminen ei pelkästään riitä uskovien vastaukseksi tällaiseen asiaintilaan, mutta se on kuitenkin Jumalan Sanan pohjalta/kannalta katsottuna erittäin kauhistuttava asia. Jumala valvoo Sanaansa; tämä totuus olisi aina hyvä muistaa. Ei tulisi koskaan unohtaa, että olemme tekemisissä Kaikkivaltiaan, Pyhän Jumalan ja Hänen Sanansa kanssa. Käänny tällaiselta luopumuksen tieltä pois - mitä pikemmin, sen parempi - Sanan viitoittamalle tielle. Huuda avuksesi Herran nimeä ja pyydä Häneltä armoa ja anteeksiantamusta. Vain täällä ajassa, elämämme aikana, voimme kohdata Jumalan armahtavana Jumalana. Tämä siitä syystä, että Jeesus sovitti syntimme ja avasi meille tien Isän yhteyteen. Älä ole ylpeä ja ylimielinen. Nöyrry Jumalan edessä ja ota Hänen Sanansa vakavasti!

Olen ihmetyksellä seurannut maamme ja kansamme uskonnollista ja hengellistä elämää.Kuinka nopea ja jyrkkä - yhä vain syvenevä - luopumuksen tie onkaan ollut! Haluaisin kokea enemmän surua Jumalan kasvojen edessä asiasta. Voin sanoa, että miltei "suu auki", jonkin asteisen järkyttyneenä, kuuntelee joidenkin piispojen - kuten Helsingin- ja Espoon piispojen - puheita ja kannanottoja. Ei oikein tiedä, että "tuuliko se huulia heiluttaa", vai mikä - ei ainakaan Jumalan tuuli, vaan "syvyydestä puhaltava kylmä tuuli". Ainakin se saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä, vaikka kuuma paikka onkin. Tällaiseen se johtaa,kun uskonnolliset - uskomattomat -ihmiset valitsevat hengellisiin virkoihin ja tehtäviin uskonnollisia - uskomattomia - ihmisiä. Eihän se voi muuhun johtaakaan. Siltä pohjalta ei tarvitse ihmetellä. Silti: Jumalan armo kuuluu myös näille Jumalan luomille ihmisille, sillä Jeesus on sovittanut heidänkin syntinsä. Ehtona on kuitenkin kääntyminen Jumalan puoleen, parannuksen tekeminen, synnin hylkääminen ja palaaminen Sanan mukaiseen opetukseen ja elämään. Oikein odotan, että alkaisi kuulumaan sellaisia viestejä, joissa arkkipiispa, piispat, papit, jne. alkaisivat pyydellä kansalta - ja johdettaviltaan - anteeksi luopumustaan Jumalan Sanasta. Ja sitä, odotan, että "ääni muuttuisi kellossa" niin, että julistettaisiin pelkäämättä Jumalan Sanan totuutta, seurauksia pelkäämättä. Palattaisiin luopumuksen tieltä Jumalan tahdon tielle.

Luopumus on aina asia, joka liittyy Jumalan ja ihmisen välisiin suhteisiin. Silloin ihminen ihan tietoisesti irrottautuu Raamatun totuudesta ja Jumalan tahdon toteuttamisesta

Jumala on johdattanut näiden rivien kirjoittajan vuonna 1995 Suomen ainoasta käsivarresta, Enontekiöltä, tänne Saarijärvelle. Olen Jumalan ihminen - ja haluan olla. Olen kuitenkin hyvin vajavainen ihminen, mutta kuitenkin Jeesuksen pelastama ja haluan kilvoitella Häntä seuraten. Jumala kutsui minut - ja perheeni - tänne Jumalan valtakunnan työtä tekemään. Raamattu sanoo:

"...harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne"

(Jer. 29:7).

Tähän olen halunnut pyrkiä. Siksi minä sydämestäni odotan ja rukoilen, että Saarijärven seurakunta, jonka pitäisi olla hengellinen yhteisö, pian palaisi luopumuksensa tieltä Jumalan Sanan totuuteen! Tällä hetkellä se on johdattamassa saarijärveläisiä ihmisiä helvettiin kirkkoneuvostonsa, kirkkoherransa ja seurakuntapasstorinsa johdolla, joka elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Sellainen ei ole kaupunkimme menestyksen harrastamista. Kenen synti on suurempi: Kirkkoneuvostonko, joka valitsi yksimielisellä päätöksellä lesbosuhteessa elävän pastorin seurakuntaan, vai pastorin, joka elää sellaisessa suhteessa? Vai kirkkoherran, joka puolustelee asiaintilaa ja näkee, ettei ole rikottu minkäänlajin määräyksiä? Jumalan Sana, joka on korkein auktoriteetti asiassa, kuitenkin selkeästi osoittaa, että on menetelty väärin:

"Ettekö tiedä, etteivät väärät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät ... homoseksuaalisuuden harjoittajat ... peri Jumalan valtakuntaa"

(1. Kor. 6:9, 10).

"... Vaikka he ovatkin tunteneet Jumalan, he eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet, ... vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. He väittävät olevansa viisaita, mutta ovat tulleet tyhmiksi. ... Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät heidän sydämensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa. ... Sentähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen, samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa. Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa ja ovat villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä pitikin saada. Koska heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, Jumala jätti heidät kelvottoman mielensä valtaan tekemään sopimattomia.

(Room. 1:21-28).

"Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin, vaan myös osoittavat hyväksymistä niille, jotka tekevät samoin"

(Room. 1:32).

Hyvä kirkkoherra, Jarmo Autonen, hyvät kirkkoneuvoston jäsenet ja varajäsenet, sekä kaikki asianosaiset! Lukekaa Jumalan Sanaa! Älkää vesittäkö sitä! Tehkää parannus ja hyljätkää synti ja sen suosiminen seurakunnan elämässä! Minkäänlainen tutkimus - paitsi valheellinen tutkimus ja liberaaliteologia - ei tuo kyseiseen asiaan uutta valoa. Jumala on sen Sanansa takana, jota olemme juuri lukeneet. Älkää johdattako osaksenne tullutta suurta ihmisjoukkoa harhaan - kohti kadotusta! Luimmehan juuri, että tuollaisen asian kanssa ei voi leikkiä - sillä sellaisen harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa. Seurakunnassanne ei tule olemaan siunausta Jumalan Sanasta luopumisen vuoksi, tällaisessa asiassa. Toimintaa voi olla, mutta Jumala ei siunaa "synnin päälle." Voiko olla niin, että olette kaikki "sokeita sokeiden taluttajia"? Herra avatkoon silmänne ja sydämenne! Hartaasti odotan sitä päivää, jolloin "vyyhti alkaa purkautumaan." Sitä, että tunnustatte toimineenne väärin ja kerrotte sen julkisesti kaikelle kansalle. Sitä Jumala teiltä odottaa. Ensimmäisenä kirkkoherralta! Se on siunauksen tie. Herra olkoon teille - ja minulle - armollinen.

Jatkan huomenna - jHs.

Siunausta!

Jouko Kuusjärvi

Rajalantie 12. B.

43100 SAARIJÄRVI

Puh. 040-0206858

jouko.kuusjarvi@gmail.com

-------------------------------------

9.4 astetta lämmintä klo 6.30. Join kahvia ja otin vähän palasta. Kävin viemässä Danielin kouluun.

Palattuani kävin vielä torkkuilemaan.

Kahvia.

10:ksi ajelin Päivärukoushetkeen helluntairukoushuoneelle - 8henkilöä paikalla.

Ruokaa ja kahvia.

13:ksi menin tuonne 25 km:n päähän, Peltokylälle, Veikolle ja Irmalle, Häkkilän-Peltokylän-Kohmun rukouspiirin kokoontumiseen. Paikalla oli neljästä saarijärveläisestä seurakunnasta ihmisiä. Mentyä saimme kahvit. Sen jälkeen juteltiin, rukoiltiin, laulettiin. Puhuimme myös 16.10. olevasta SAARIJÄRVI RUKOILEE - kristittyjen yhteisestä rukousillasta, sillä tämä piiri järjestää sen. Puhuin lyhyesti aiheesta, joka oli tullut sydämelle. Lopuksi rukousta ja Herran siunaus.

Ajeltuani kotiin join kahvia. M-L leipoi tänään piirakkaa, joka taitaa olla oikein hänen "bravuurinumeronsa."

Luin hieman kirjaa. Loikoilin (torkuin).

17 kävimme monistamassa nuotioiltakutsuja Rantalan Jussin kanssa. Kiitos Jussille! 

Kirjoitin alussa olevaa kirjoitusta.

Iltapalaaja teetä.

Seurasin uutisia - myös Israelia koskien.

xxxxxx

Jatkoksi hyvää ja ajateltavaa tekstiä meille:

"Ihminen, jolla on kokemus Jumalasta, ei ole koskaan sellaisen ihmisen armoilla, joka hyökkää häntä vastaasn, sillä kokemus Jumalastsa, joka maksaa jotain, on jonkin arvoinen ja tekee jotain. ... 

... Me emme voi saada suuria tuloksia vähäisistä rukouksistamme. Rukouksen laki on elonkorjuun laki: jos kylvät kitsaasti, niität vähän, jos kylvät runsaasti, niität suuren sadon. Ongelma on siinä, että me yritämme niittää jotain, minkä vuoksi emme ole vaivaa nähneet. ... (Leonard Ravenhill, Miksi herätys viipyy, Kristillinen Kirja- ja Musiikkikustannus KKJMK OY 2010, s. 107, 109, 110).

Siunausta!

Ps. "Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi vanhurskaudessa" (2. Tim.3:16).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti