20201008

8.10

LUOPUMUSTA SAARIJÄRVELLÄ - EIKÄ AINOASTAAN TÄÄLLÄ 5.

Saarijärvellä - ilmeisesti - tullaan näkemään sellainen ilmiö, jossa Jumalan Sanaa Jumalan Sanana pitävät, Jeesukseen uskovat ihmiset,  eroavat Saarijärven seurakunnasta ja liittyvät seurakuntiin, joissa vielä halutaan pitää kiinni Jumalan Sanasta. Minun mielestäni niin tuleekin tehdä, koska sille on raamatulliset perustelut: Luopuminen Jumalan iäti kestävästä Sanasta.

Saarijärven seurakunta - jonka pitäisi pitää vanhurskautta voimassa - on mukautunut maailmaan, hyväksyessään seurakuntapastorin virkaan pastorin, joka elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa. Tästä mukautumisesta - luopumisesta Raamatun kirjoitetusta Sanasta - selkeä esimerkki on seurakunnan Kirkkoneuvoston tekemä yksimielinen - yksimielinen - päätös asiasta. Miten se voi olla mahdollista, sitä en lakkaa ihmettelemästä! Eikö löytynyt edes yhtä "neuvostolaista", joka olisi halunnut pitää vanhurskautta voimassa! Lisäksi: Miksi Kirkkoherra on niin tiukasti koko ajan ajattelemassa, että päätös oli hyvä? Raamattu sanoo:

"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä"

(Room. 12:2).

Paavali kehottaa uskovia muuttumaan, ei mukautumaan. Pyhän Hengen työ meissä on se asia, joka saa aikaan mielen uudistusta. Tämä on uskovan elämässä välttämätöntä. Se on välttämätöntä tietenkin erityisessä mielessä niiden elämässä, jotka päättävät seurakunnan asioista ja johtavat seurakuntaa. Ellei näin pääse käymään, alkaa tapahtumaan mukautumista tämän maailmanajan mukaan; tämän maailman henki alkaa valtaamaan uskovien ja seurakuntien elämää. Aletaan noudattamaan sen mukaisia arvoja ja asioita, mukaudutaan. 

.Jumalan seurakunnalla on erilaiset arvot ja "säädökset"; seurakunta haluaa seurata Jumalan tahtoa, jonka se löytää vain Jumalan Sanasta. Pyhä Henki ei koskaan johdata seurakuntaa tekemään vastoin Jumalan Sanaa. Esimerkiksi tässä puheena olevassa asiassa, jossa seurakunta hyväksyy samaa sukupuolta olevien parisuhteen - avioliiton - ei sitä ole ollut johdattamassa Jumalan Pyhä Henki, vaan tämän maailman henki. 

Raamattu sanoo sielunvihollista, saatanaa, tämän maailman ruhtinaaksi. Saarijärven seurakunta elää kyseisessä asiassa tämän ruhtinaan hengen ohjauksessa. Ihmisymmärrys on alistettu palvelemaan sielujemme vihollisen tarkoitusperiä; sen liopullisena tarkoituksena on ihmisen hukuttaminen. Se on Jumalan vastustaja numero yksi ja sen haluna on johtaa myös - ja erityisesti - seurakuntia hyväksymään sen mielenmukaisia asioita; luopumaan Jumalan Sanasta ja mukautumaan tämän maailmanajan mukaan. 

Seurakunnan kannalta on valtavan vakava asia, jos seurakunnan Herra - seurakunnan pää - joutuu olemaan seurakunnan ulkopuolella. Seurakunta jatkaa elämäänsä, toimii ja pyörittää toimintaa, kuten ennekin. Mutta, kaikki on turhaa, koska Jeesus ei ole mukana seurakunnan elämässä. Ei ole siunausta. Ollaan alaspäin menevällä, kaltevalla pinnalla. Nousee mieleeni Laodikean seurakunnan kohtalo. Se oli yksi seitsemästä Vähä-Aasian seurakunnasta, joille Herralla oli jokaiselle kirje; kirje oli täysin kunkin seurakunnan tilanteeseen sopiva. Laodikean seurakunta oli tietämätön tilanteestaan; se luuli kaiken olevan erinomaisesti - mutta Herra Jeesus ei ollut sen keskellä, vaan ulkopuolella:

"Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen janssaan , ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellansa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo"

(Ilm. 3:14-22).

Seurakunnan Herra, Jeesus Kristus oli joutunut seurakunnan ulkopuolelle ja kolkutti ovella päästäkseen sisälle. Seurakuntaa ei ollut hyljätty, vaan Jeesus nuhteli ja kuritti seurakuntaa, koska rakasti sitä. Jeesus kehotti seurakuntaa parannukseen. Kirje on osoitettu Laodikean seurakunnan johtajalle. Herra kehotti seurakuntaa kuuntelemaan mitä Henki sille sanoo.

Kaikkien seurakuntien Saarijärvelläkin on valvottava tilaansa. Jokaiselle niistä on Herralla asiaa ja sanottavaa.

Minä uskon - koska Sana niin opettaa - että seurakunnan Herra, Jeesus, on murheellinen Saarijärven seurakunnan tilanteesta. Hän kutsuu teitä - ja meitä kaikkia - parannukseen; tunnustamaan synnin synniksi ja hylkäämään sen. Rohkaisen kaikkia asianosaisia, jotka liittyvät puheena olevaan asiaan seurakunnan elämässä, totiseen parannukseen ja palaamaan Jumalan Sanaan.

Minä en ole tuomitsija. Sydämeni halu on se, että Jumalan tahto voisi tapahtua ja seurakuntanne kaupungissamme voisi kokea siunausta ja olla siunauksen kanavana.

Jumalan siunausta!

Jouko Kuusjärvi

Rajalantie 12. B.

43100 SAARIJÄRVI

Puh. 040-0206858

jouko.kuusjarvi@gmail.com

______________________

12.4 astetta lämmintä noustessani - taikka vähän sen jälkeen. Aiemmin tuli vettä niin, että katto kohisi. Harmaa taivas 

Aamupalaa ja kahvia. Luin Johanneksen evankeliumia.

Tein vähän evästä ja laitoin kahvia termokseen - lähdin rankapalstalleni. Sää suosi - aurinko alkoi paistamaan, eikä satanut. Karsin ja kasasin, vähän kaadoinkin. Sain tehtyä sen, mitä olin ajatellutkin, loppuun. Seuraavana olisi tässä "rankaprosessissa" rankojen ajaminen kotipihaan. Itselleni keräämisen lopetin jo aikaisemmin. nämä loput eivät ole itselle.

Lienenkö eiliten kirjoittanutr, että meijjän Timo rukoili pyynnöstäni kipeän akillesjänteen vuoksi, illalla, ennenkuin lähti tyttöjensä kanssa meiltä. Polvistu siihen jalkojeni juureen ja rukoili. Tänään oli ensimmäinen päivä rankametsässä oloni aikana, että akillesjänteeseen ei sattunut yhtään missään vaiheessa. Edellisellä käynnillään meillä Timo sanoi, että tuli pari päivää sitten sydämelle, että hänen pitää rukoilla jalkojeni puolesta meillä. Silloin oli toinenkin jalka oikein kipeä. Timo rukoili ja seuraavana päivänä se toinen jalka ei ollut enää kipeä, mutta akillesjänne ei parantunut. En halua olla epäuskoinen, vaan uskovainen - ja Jumalan työ kyllä kestää koettelemisen. Ainakin tänään metsässä siihen ei sattunut, vaikka ennen aina sattui - ja kovastikin. Kiitän Jumalaa!

17.30 maissa tulin kotiin. Ruokaa ja kahvia.

Kävin hakemassa peräkärryn Denikseltä ja ajelin helluntairukoushuoneen varastolle, jossa lastasin kalustoa kärryyn huomista nuotioiltaa varten - joka on kannosnkosken torilla. Tulehan mukaan! Tämän jutun lopussa on kutsu tulille!

Iltapalaa ja teetä.

Kävin saunan löylyissä - ja takapihalla vilvuuttelemassa löylyn lyömänä. Ei siellä pitkään tarvinnutkaan olla, kun sade mukavasti vilvuutteli pintaa.

Kirjoitin alussa olevaa kirjoitusta.

Seurasin uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja" (1. Kor, 11.1).



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti