20230814

14.8.2023.

RUKOUS APOSTOLIEN TEOISSA 47.

Jumalan johdatus on tarkkaa. Hän vie tässäkin suunnitelmaansa eteenpäin jäntevästi ja varmasti: 

"Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi henki hänelle: Katso, kaksi miestä etsii sinua; niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt" (Apt. 10:19-20).

Kiinnitit ehkä huomiota yhteen yksityiskohtaan; Kornelius lähetti kolme miestä hakemaan Pietaria, mutta tässä puhutaan vain kahdesta; "...kaksi miestä etsii sinua." Uskon, että selitys on se, että tässä puhutaan niistä kahdesta Korneliuksen palvelijasta, jotka hän lähetti matkaan. Kolmas mies, joka oli sotamies, on jossakin taustalla.

Pyhä Henki kertoo Pietarille, että Hän on lähettänyt miehet ja että hänen on "arvelematta" mentävä heidän kanssaan. Pietari kyllä tarvitsi tällaista vahvistusta, sillä tuleva matka oli senlaatuinen.

"Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet? He sanoivat: Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudean kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa" (Apt. 10:21-22).

Kohtaaminen tapahtui hakijoiden ja haettavan kesken. Asiakin kerrottiin:

"Niin hän kutsui heidät sisään ja piti heitä vierainansa. Seuraavana päivänä Pietari nousi ja lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta seurasivat hänen mukanaan" (Apt. 10:23).

Eiköhän Pietarille alkanut avautumaan yhä enemmän hänen näkemänsä näyn sanoma...

Jatkan - jHs.

___________________________

Maanantai. 15.7 astetta lämmintä klo 6.05. Tumma taivas.

Ajelin 6:15:ksi helluntairukoushuoneelle Aamurukoukseen. 3 henkeä.

Nukuin.

Kahvia.

Rukousta. Luin Johanneksen evankeliumia. Takapihalla.

Laitoin ilmoituksen Nuotioillasta lehteen. Myös puffin.

Kahvia.

Kirjoitin.

Ruokaa ja kahvia.

Kirjoitin.

Poljin kuntopyörää 45 min. Samalla luin kirjaa.

Iltapalaa ja teetä.

Siunausta!

Ps. "Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi" (Fil. 3:7).




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti