20210504

4.5.2021.

Tiistai. 5.2 astetta lämmintä nousun aikaan, auringon puolella. Aurinko "kuumotteli" pilviverhon läpi, alkaen pian paistella selkeämmin.

Aamupalaa - "helmipuuroa" mm. ja kahvia. Luin Ilmestyskirjaa. Rukousta.

M-L sai "äkki-idean", että lähdetään saareen - viemään sinne yksi kaappi.

"Hethän" me lähdimmekin. Kylällä ensin kaupassa ja "bensalla." Taisimme klo 11 olla jo "hujeltamassa" nokka kohti nelostietä. Onneksi emme pitkälle ehtineet, kun "pälkähti päähän", että veneen tappi jäi kotiin. Takaisin ja tappi mukana nokka uudelleen tarkoitettuun menosuuntaan.

Rukoilimme autossa yhdessä matkaa tehdessämme. Hankasalmen kautta menimme. Eikä aikaakaan, kun olimme syntymäkotitantereillamme.  Heimo ja Arja, veljeni vaimoineen, lupasivat meille yhden kaapin vietäväksi saareen tässä jokin aika sitten. Nostimme kaapin autoon puimaladosta ja lähdimme kohti Rasaniemen rantaa, jossa on veneemme. Talonväki ei tiennyt "laillisesta varkaudestamme" mitään.

Venonen vesille. Kaappi veneeseen. Sitten vain soutelemaan tuuliselle järvelle, n 30 min. matka Mäntyluotoon. 14 maissa olimme perillä. Vesi järvessä oli korkealla. Kannoimme kaapin mökkiin.

5 astetta oli mökissä lämmintä. Kaaasulämmitin ei suostunut syttymään, vaikka kyllä syksyllä viimeisellä reissulla "toimitteli asiansa" hyvin. No, kaasuhellasta tuli lämmintä.

Söimme kaupasta ostettua valmisruokaa - lohi kiusausta - hellalla pannussa lämmitettynä. Jälkiruuaksi kahvia termoksesta - ja tietenkin pullaa.

Katastelimme, että mihinkä paikkaan tuomamme kaappi mökissä laitetaan. Sen päälle kun on tarkoitus laittaa jääkaappi, jonka pitäisi toimia tänä kesänä aurinkopaneelisähköllä - mahdollisuus myös kaasulla käyttöön, mutta toivottavasti sitä ei tarvitse käyttää.

Katselimme myös rantaa, että mihinkä paikkaan aurinkopaneelit olisi hyvä laittaa. Esim mökin katolle ei voi laittaa, kun se on niin varjoisa paikka.

Klo 16 astuimme "venoseen" ja lähdimme soutamaan kohti rantaa, josta lähdimme. Daniel soitti M-L:n puhelimeen. Asiana hänellä oli, että otimmeko kuvia rannasta, mihin aurinkopaneelit olisi tarkoitus laittaa. Kun emme olleet ottaneet ja olimme jo soutaneet jonkun matkaa, niin käännyimme takaisin ja ottelimme kuvia. Ne kun ovat Denis ja Timo luvanneet tehdä telineen niille paneeleille.

Tuulikin oli kääntynyt niin, että vastatuuleksi melkein. Soutajan kannalta se oli hyvä vaihtoehto - sai liikettä niveliin. Paluumatkalla kuluikin enemmän aikaa, kun jouduimme takaisin soutelemaan välillä.

Saatuamme veneen "teloille", ajelimme käymään Heimolla ja Arjalla. Jutustelimme ja joimme kahvia, suuhunpantavineen - no, oikeestaanhan se kahvikin sinne.

Hankasalmen kautta ajelimme kotiin, jossa olimme "het" 22 jälkeen.

Iltapalaa ja teetä.

Uutisia.

Siunausta!

Ps. "Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa" (Kol. 3:17).