20201212

12.12.2020.

SANOMA SUOMEN SEURAKUNNILLE - 

MITÄ JUMALA TAHTOO SANOA SEURAKUNNILLE TÄSSÄ MAASSA KORONAN KAUTTA?

Nöyrällä mielellä kirjoitan arvioitavaksi asian, jonka Jumala on sydämessäni vaikuttanut (niin uskon):

            Jumala on kutsumalla kutsunut seurakuntia Suomessa etsimään Hänen 
           kasvojaan ja olemaan Hänen neuvotteluissaan. Suurelta osin Hänen kutsunsa  
           on kaikunut kuuroille korville keskuudessamme. Jumala sanoo Sanassaan:
 
           "Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka 
            nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on 
            särjetty ja nöyrä henki,että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin 
            särjettyjen sydämet eläviksi" (Jes. 57:15).

            "Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni
            astinlauta, ... Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä
            syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on 
            särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä" (Jes. 66:1, 2).

            Emme ole olleet halukkaita nöyryyttämään sydämiämme ja etsiytymään Herran 
            eteen rukouksessa, että Hän voisi johtaa ja siunata meitä sillä tavalla kuin  
            Hänen halunsa on ollut. Korona-bandemia on Hänen sallimansa asia, jonka 
            ta Hän pitää kättään raskaana yllämme. Hän tekee sen rakkaudessaan, 
            saadakseen kansansa huomion käännettryä puoleensa. Tämän vtsauksen 
            kautta Hän kutsuu meitä eteensä ja keskittymään Häneen.

            Nyt ei ole aika kehitellä uusia strategioita ja keinoja kuinka teemme työtä 
            pandemian aikana, vaan etsiytyä Herran kasvojen eteen. Sitä kautta saamme 
            kokea Jumalan Hengen virvoitusta, voimaa ja johdatusta. Saamme osaksemme 
            moninkertaisen siunauksen, hengellisen heräämisen, Jumalan toiminnan 
            keskuudessamme ja kansamme keskuudessa. Tämän kautta Herra johdattaa
            meidät tekemään parannusta laajasti ja kokemaan seurakuntien uudistumisen ja
            suuren muutoksen.

            Jumala meitä kaikkia armahtakoon ja siunatkoon!

xxxxxx

Lauantai. On niin leppoisa nimi tuo lauantai-sana, että ei silloin halua kovin varahin edes sängystä nousta. Kun sitten nousimme, oli 1.7 astetta miinuksella. Harmaa taivas. Pienen kerroksen oli antanut lunta.

Söimme aamupalaksi M-L:n eilen illalla tekemää hyvää keto-pizzaa, salaatin kera - ja kahvia siemaillen.

Luin Roomalaiskirjettä. Rukousta.

Laitoin tulen takkaan.

Ruokaa ja kahvia.

Kävin pimeähköllä urheilukentällä 7 km:n lenkillä. Aluksi "juostahissuttelin" 5 km - ihan kokeillakseni, miten akillesjänne siihen reagoi. Ei sattunut. Loppuun kävelin 2 km. Pieni lum kerros oli radalla. Kuitenkin turvallista käydä siellä lenkillä. Pyörätiellä saattaa olla jäätyneitä kohoumia, joista jalka lähtee luistamaan - joskus huonoinkin seurauksin. Ja varsinkin kun niiden päällä on pieni kerros lunta. Pakkasta oli 1 aste. Poistullessa alkoi hieman heitellä lunta.

Kävin saunassa.

Saunakahvit, jonka kanssa karjalanpiirakkaa ja joulutorttuja.

Seurasin TV7:sta kristillisiä uutisia maailmalta, sekä M-L:n kanssa Kosketus taivaasta-ohjelmaa, joka oli taltioitu Pohjanmaalta Puhumassa oli evankelista Paavo Järvinen, joka kuuluu seurakuntaamme. Pohjanmaalta oli myös lauluryhmä, joka tilaisuudessa palveli. Siinä soitteli kitaraa Toikkasen Antero, joka on myös kuulunut seurakuntaamme - Korbanin kitaristina tunnettu mies.

Seurailin uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa" (Jer. 23:22).

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti