20201205

5.12.2020.

Leppoisaa lauantaita. Ei kiirettä heräämisen kanssa. Nousun aikaan 1.9 astetta plussalla. Harmaata. Lunta oli tullut hieman lisää.

Aamupalaa ja kahvia. Luin Roomalaiskirjettä. Rukousta.

"Ropsuin" matot. M-L siivoili. 

Laitoin takkaan tulen. Terhi-Marja ja Emilia käväisivät.

Kävin kylällä. Tiputtelin lähialueen postilaatikoihin TV7-lehden. Muualle myös joihinkin Hyvä Sanoma-lehden, Pariin paikkaan loput Rintamapostit. Kävin 5 km kävelyllä lumisella urheilukentällä. N. 15 min/km-vauhtia. Kuulostelin akillesjännettä. Ei tuntunut mitään kipua missään vaiheessa. Akillejänne, joka tuli kipeäksi 14.7. vaelluksella, Enontekiöllä, ei ole kuitenkaan samanlainen kuin terveenä pysynyt. Pitää katella miltä tuntuu huomenna. 

Palattuani lenkiltä söimme. Myös kahvia.

Tulin 15.30 maissa kotiin ja ennätin mukaan klo 16 katsomaan netin kautta  Aaron yo-juhlia, Tampereelta. Ne olivat extempore-juhlat, jotka olivat järjestetyt yhteisiksi Aarolle ja hänen kaverilleen. Avainperheitä ja -henkilöitä näytettiin ruudussa. Sitten oli meitä, jotka seurasimme juhlaa. Mukavahan se oli seurata lapsenlapsen juhlaa tälläkin tavalla. Varmaan vielä jossain vaiheessa - olen käsittänyt - siellä paikanpäälläkin.

Siskoni, Pirjo, soitti "kotipalkisilta."

M-L:n tekemää taatelikakkua ja kahvia.

Iltapalaa.

Seurasin uutisia.

xxxxxx

Jatkoksi lainausta Näky-lehdestä, jonka näyn takana olen - niinkuin lehden "liepeessä" luetellaan yli 50 henkilöä siinä mielessä. Hyvä lehti. Suosittelen!

"MINÄ

Minä niin haluaisin uuden auton!

Minä haluaisin paremman asunnonkin. Minä haluaisin paremmat tulot. Minä haluaisin hienompia vaatteita.

Minä haluaisin, että minut huomattaisiin ja että minua muistetaan! Minä haluaisin enemmän ystäviä.

Minä haluaisin, että seurakunnassa olisi parempi ilmapiiri. Haluaisin parempia saarnoja ja parempaa musiikkia!

Minä niin ghaluaisin ja haluaisin. Alkaa kyllästyttää tuo jatkuva minä, minä, minä.

Pitänee kysyä, mitä Sinä haluisit minun haluavan.

Tulisikohan siitä minun elämääni enemmän sisältöä?" Tuomo Romppanen, Näky, Kustannusyhtiö Visio Oy, s. 30).

Siunausta!

Ps. "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala turmelee hänet, sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette" (1. Kor. 3:16-17).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti