20201226

26.12.2020.

"HOMOSEKSUAALISUUDEN SITOMALLE

Rakkaani, etkö tiedä? Etkö huomaa? Rakkautta etsiessäsi etsit todellisuudessa Minua.

Rakkaani, Minä sanon sinulle, että vaikka seurakuntani noudattaa Raamatun periaatteita, se ei usein toimi sydämeni ja armoni välikappaleena. Minä seison edessäsi kädet ojennettuina puoleesi, en tuomiten vaan laupiaana, akas poikani ja tyttäreni. Tällä hetkellä seison edessäsi, en kiroten vaan armahtaen, rakastaen ja kaivaten seuraasi hellittämättä.

Minä olin paikalla, kun kehoosi ensimmäisen kerran kohdistui väärinkäyttöä. Minä olin paikalla, kun sinulle ilkuttiin ja ystäväsi torjuivat sinut, kun pilkka sattui herkkään sydämeesi - samaan sydämeen, jonka minä olen säätänyt rakastamaan ja palvomaan Minua sekä kurottautumaan puoleeni. Minä olin paikalla, kun valheiden isä tuli kuiskimaan sydämeesi: Sinä et ole kuten muut miehet, et ole kuten muut naiset... sinä uskoit valheen. Löysit muita saman paulan sitomia ja saman asian kanssa kamppailevia, ja niin valhe juurtui elämääsi ja synnytti elämäntyylin.

Minä tunnen murtuneen sielusi. Olin paikalla, kun sydämesi murskautui ja arpeutui, silloin kun muut eivät ymmärtäneet. Totisesti Minä olen se, joka näkee ja tietää. Eikö minutkin ymmärretty väärin ja torjuttu? Enkö minäkin ollut ihmisten halveksima ja hylkäämä? Voi poikani, tyttäreni, anna anteeksi seurakunnalleni. Anna anteeksi niille seuraajilleni, jotka tuomitsivat sinut. He eivät totisesti kuule Henkeni ääntä, vaikka he tuntevat Sanani. Minun ääneni on hiljainen, täynnä laupeutta ja armahtavaisuutta.

Minä kurkotan sinut syleilyyni ja vedän luokseni, kun etsit ruumiillesi ja sielullesi täyttymystä. Minä syleilen sinua, vuodatan kyyneliä puolestasi, poikani ja tyttäreni. Minä itken puolestasi, sillä en voi välttää kyyneleitäni. Minä itken nähdessäni, kuinka aiheutat itsellesi jotain peruuttamatonta rikkoessasi Isäni asettamaa iankaikkista lakia vastaan, sillä seurauksia iankaikkisen lain rikkomisesta ei voida mitätöidä. Tuomioni on Minun armoni. Ota vaarin, rakkaani, ota vaarin ja kuuntele ääntäni.

Voi rakkaani, luuletko että Minä en tiedä ja näe sinun etsivän voidetta ihmissydämeen, voidetta, joka löytyy vain Minulta. Et löydä lepoa ahdistuneelle sielullesi keneltäkään muulta taivaassa ja maan päällä" (Tuntemattoman profeetan päiväkirja,  Kuva ja Sana 2006, s. 48, 49).

xxxxxx

Tapaninpäivä, Lauantai. Hyvää nimipäivää Mäkisen Tapanille ja LehtomäenTepolle!

5.3 astetta pakkasta myöhään tapahtuneen ylösnousun aikaan. M-L nousi aikaisemmin. Taivas oli harmaa.

Aamupalaa ja kahvia. luin 1. korinttolaiskirjettä.

Kävin urheilukentällä 10 km "Tapanintallailulla" - kävely/rukouslenkillä. Kun ei Tapaninajelulla, niin -kävelyllä. Kotona, lapsuudessa, Tapaninajelulla käytiin hevosella. Ajelu suuntautui yleensä 6-7 km päässä olevaan Korholan mummolaan, äitimme kotiin. Silloin isä laittoi myös "aisakellon" helkkämään. En muista oliko tuo heleääninen kello aisassa, vaiko setolkan päällä.

Tultuani kotiin lenkiltä, oli M-L:lla maittavat ruuat - jouluruuat - valmiina. Nautinto oli syödä - kiitollisuudella.

Laitoin takkaan tulen.

Lueskelin kirjaa. samalla korva kuunteli myös Radiota - Patmosta ja Deitä. Netin kautta myös jouluista ohjelmaa TV:sta katsoimme.

Iltapalaa.

xxxxxx

Tapaninpäivää vietetään ensimmäisen veritodistajan, marttyyrin, Stefanksen muistoksi. Hän oli ensimmäinen, josta saamme Raamatun lehdiltä lukea, että hänet tapettiin sen tähden, että hän oli Jeesuksen seuraaja - ja oli sitä rohkeasti Pyhän hengen voimassa.

Meidän tulee muistaa, että kristityt ovat tänä päivänä vainotuin ryhmä maailmassa. Kuinka suuri onkaan niiden määrä, jotka tapetaan jeesuksen nimen tähden maailmassa vuorokausittain. Meidän tulee muistaa vainottuja veljiämme ja sisariamme rukouksin.

Siunausta!

Ps. "...Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili: Herra, Jeesus, ota minun henkeni. Lyyhistyen polvilleen hän huusi kovalla äänellä: Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä! Sen sanottuaan hän nukkui pois" (Apt. 7:59, 60).

Raamattu sanoo meille kaikille, jotka uskomme Jeesukseen:

"Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi" (2. Tim. 3:12).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti