20201227

27.12.2020.

Sydämelliet nimipäiväonnittelut "mein" seurakunnan pastorille, Hannu-heikki Hyppöselle, sekä Hannu Kangasniemelle!

Sunnuntai. Tässä onkin ollu pyhää pyhän jälkeen. Mikäs, mukavahan se. Taas tuli pantua rahaa pankkiin, eli nukutksi pitkään. Niinhän sitä sanotaan, että kun nuorena nukkuu kunnolla, niin se on kuin rahaa pankkiin laittaisi. Niinhän se, meillä nuorilla. M-L oli noussut aiemmin.  0.6 astetta oli miinuksella nousun aikaan. Taivas oli harmaa.

Aamupalaa ja kahvia. Luin 1. Korinttolaiskirjettä.

Aloitin hiihtokauden - saa nähdä kuinka se jatkuu. Hiihtelin pihalatua 1 h 30 min - hiihto/rukouslenkki. Taitaa olla minun kohdallani totta äitini viljelemä sanonta: Kerran miehenä, kahiste lapsena. Itsensä liikutteluahan sekin oli. Raikas, sopiva, tuulenvire. Päivähän hämärtyi nopeasti, joten jouluiset valot ulkona ja ikkunoissa loivat tunnelmaa hiihtelyyn.

Laitoin takkaan tulen.

Söimme hyviä jouluisia ruokia.

Lueskelin kirjaa.

Kävin saunassa.

Luin kirjaa.

Iltapalaa.

Seurailin uutisia.

xxxxxx

"VALMISTAUDU AHDISTUKSEN AIKAAN

Minä sanon ruumiilleni, sanon keholleni: Valmistaudu, valmistauduaikaan, joka on murtautumassa maan päälle.

Tähän asti on länsimaissa ollut helppoa seurata minua, sanoo Herra. Vain joillakin suljetuilla alueilla seuraajani ovat kärsineet nimeni tähden, niin että heidän elämäänsä ja heidän rakkaittensa elämään on kajottu evankeliumin tähden. Minä julistan tänään, että maan päälle on pian tuleva kärsimyksen aika. Minä suren läntisen kirkkoni puolesta. Kuinka kyynelehdinkään puolestasi, rakas seurakuntani, sillä ei ole ketään, ei yhtäkään, joka totisesti olisi varustautunut tuohon päivään, joka on vielä tuleva.

Minä sanon tänään. Ota huomioon, seurakuntani, ota huomioon, että varoitukseni sinulle on armoani. Varoitukseni sinulle nyt on laupeuttani. Pidä kiinni armostani, rakkaani. Tartu armollisuuteeni ja tee parannus. Vaihda suuntaa. Käänny minun teilleni. Arvosta vähemmän mainettasi ja enemmän arvoasi Minulle. Sijoita rakennuksiisi vähän, mutta minuun paljon, sillä Minun asuinsijani on minun kansani, ja sinä olet laiminlyönyt seuraajiani. Lapseni ovat äärettömän arvokkaita minulle, sanoo Herra.

Nuhteeni on armoani. Minä kutsun seurakuntaani valmistautumaan, sillä sen tulee seistä vahvana kestääkseen, saadakseen etuoikeuden kärsiä Minun ja evankeliumin puolesta. Tähän mennessä monet kutsumistani ovat maksaneet kutsustaan kovan hinnan ja ovat ahertaneet uskonsankareina. Jumalan henki sanoo, että työ on tehty hyvin, mutta nyt heidän tulee oppia kärsimään evankeliumin tähden, mikä on monin verroin arvokkaampaa. On arvokkaampaa kärsiä evankeliumin tähden kuin tehdä suuria sankaritekoja. Vyötä itsesi. Valmistaudu sotaan, valmistaudu sotimaan. Valmistaudu suuriin hyökkäyksiin hengen alueella. Vyöttäydy sotaan, sanoo Elävän Jumalan henki. Vyötä itsesi, sillä se, mikä alkaa saatanallisena hyökkäyksenä hengenmaailmassa, murtautuu nopeasti näkyvään maailmaan. Näkemäsi muutamat epäonnistumiset eivät ole mitään verrattuna siihen, mitä on tuleva. Minä sanon sinulle, että sinne, missä nyt on rauha ja vapaus puhua, tulee aika, jolloin jopa Minun nimeni sanominen aiheuttaa sellaisen vainon, että monet teistä - jopa johtajanne - laskevat hinnan eivätkä kestä.

Katso pastori, katso palvelutyön tekijä, Minä opastan sinua, Minä pyydän hartaasti, valmistaudu. Valmista kansasi, valmista seurakuntalaisesi sotaan, sillä heillä on vain vähän kestävyyttä, heitä ei ole opetettu kestämään vaikeuksissa, heitä ei ole opetettu pysymään lujina. Heillä on paljon uskoa mutta vähän kestävyyttä. Olet opettanut heidät menestymään, syömään parasta vehnää ja rakentamaan kauniita rakennuksia, mutta olet ruokkinut heitä maidolla, josta ei ole saanut voimaa tuleviin päiviin.

Opeta heitä, opeta heitä, pastori. Opeta heitä, opeta heitä, palvelutyöni tekijä, kärsimään vainoa nimeni tähden. Opeta heitä, opeta heitä, palvelijani. Opeta heitä kestämään, opeta heitä kärsimään maineen menetyksestä Minun nimeni tähden.  Minä sanon sinulle, että katsellessani tämän ajan seurakuntaani näen, kuinka monille seuraajistani heidän oma maineensa on minun mainettani tärkeämpi. He kaatuvat tulevina aikoina. Monet seuraajani pitävät arvokkaampana asemaansa, omaisuuttaan ja hallintaansa. He joutuvat kärsimään puutetta, sillä pahuus vapautetaan maan päälle, ja seurakuntani ylle laskeutuu sellainen pimeyden aika, jolloin kaikki ajallinen tuhoutuu hetkessä. ..." (Tuntemattoman profeetan päiväkirja, Kuva ja Sana 2006, s. 81, 82).

xxxxxx

Kuuntelin seurakuntamme nettikokouksen - 40 min. Se oli tällä kertaa audiona. Aiemmin päivällä en saanut - tai osannut - luulumaan.

Siunausta!

Ps. "Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi" (Ps. 25:4).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti