20150708

8.7.

Nousimme ei aikaisin. Järvi oli aika tyven. Söimme aamupalaa ja joimme kahvia kaikessa rauhassa. Luin Jesajan kirjaa. M-L luki hartauskirjasta kohdan. Rukoilimme yhdessä mökin pöydän ääressä. Kävimme nostamassa verkot - neljä. Ei kaloja. Katiskassa oli yksi ahven, jonka laskine järveen. Ajelimme rantaan, Rasaniemeen. Vaihdoin siinä autolla lenkkivaatteet. Ajelimme kirkolle. Minä menin 10 km lenkille urheilukentälle, M-L kauppoihin. Vähän jälkeeni tuli nelihenkinen perhe - jota en siinä vaiheessa tiennyt perheeksi. Kun M-L tuli minua hakemaan, olivat hekin lähdössä. Pysähdyin heidän kanssaan juttelemaan. Lapset rippikouluikäisiä. Sain todistaa heille Jeesuksesta. Koin kohtaamisen ja ajoituksen Jumalan järjestämänä ja olen siitä tietenkin kiitollinen. Ajeltuamme rantaan ja saareen laittoi M-L ruokaa. Syötyämme menin ja pesin juuriharjalla ja mäntyliuoksella veneen sisäpuolen. Tuli aika valkoiseksi. Passaa mennä huomenna vieraita hakemaan Rasaniemestä. Meidän piti lähteä ongelle, mutta kello oli jo niin paljon, että 20 maissa laitoin saunan lämmite. 21.30 maissa tulimme saunasta. Minun tuli taas vastaakin käyteltyä. Mukava istuskella löylynoton lomassa kuistilla tuulen vilvuutellessa. Yksinäinen joutsen lensi ohitse mennessään äännellen. N. +13 lämmintä. Vähän satoi. Söimme iltapalaa ja joimme teetä - minä pakuria - kynttilöiden ja tuikkujen palaessa. Vähän tuuleskeli. Siskoni Pirjo soitti tänään. Rauhallista ja hiljaista. Siunausta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti