20180807

6.8. Hyvissäajoin ylös. Marja-Leena haki Danielin meille aamupalalle saarireissu kimpsuineen. Ilmoittauduin kisoihin. Aamupalaa ja kahvia/kaakaota. Luin Sakarjan kirjaa. Laittelimme saaressa tarvittavia tarvikkeita kasaan ja autoon. Danielin kanssa etsimme matoja meidän pihan reunasta. Ei löytynyt. Lähdimme reissuun 10.30 jälkeen. Kävimme vielä etsimässä matoja Danielin kodin pihanreunasta - kolme löysimme. Ajoimme Kangasniemelle kolmisin. Matkalla rukoilimme yhdessä. Päästyämme perille kävimme syömässä TB:llä, kantapaikassamme. Vielä kävine keskustassa kaupassa. Sitten vain kotijärven rantaan, Rasaniemeen. Tavarat veneeseen ja soutelemaan saareen ennen 14.15. Satoi. Sousimme saarien länsipuolelta kun oli luvattu ukkosta - emme selän yli suoraan. Rukoilimme matkalla sitäkin, että olisi hyvä keli järvellä. Oli tyynehköä, vaikka tulomatkalla tuuli jossain kovasti. Kun tulimme saareen alkoi tuulemaan. 14.50 jälkeen olimme saaressa. Tavarat mökkiin ja kahvi kiehumaan. Daniel meni heti uuden virvelinsä kanssa rantaan. Alle 5 minuutin päästä juoksi sisälle hauki käsissään. 14 lämmintä.  Joimme korppukahvit ja -kaakaot. Daniel heitteli virvelillään. Ei napannut. Perkasi ja fileroi hauen. Pian M-L sen paistoi ja pistelimme suihimme. Välillä taisi mummikin olla Danielin kanssa kalahommissa - ja avasi sumppuun mennyttä siimaa. Kuuntelin yleisurheilun EM-kisoja hieman. Taivas selveni aurinkoiseksi. Menimme Danielin kanssa veneellä järvelle. Minä olin soutumiehenä. Daniel heitteli virvelillä vähän aikaa. Hänellä oli mukana myös pohjaonkia. Kaikki kalat tulivat sillä - parikymmentä ahventa. 20 jälkeen menimme järvelle. 21.50 maissa tulimme pois. Mummi oli paistanut lettuja. Daniel meni ensin syömään niitä kaakaon kanssa ja sitten perkaamaan ahvenet. Minä laitoin saunan lämmite ja sen jälkeen join teetä ja söin lettuja . 22.30 maissa menimme Danielin kanssa jo hämärään  saunaan. Melko pimeä laskeutui aika pian. Rauhallista. Kauniit - joskin vähän erilaiset - auringonlaskun puolella. Daniel on kalamies. Siunausta!