20161010

10.10. Noustuamme täällä Saariselällä uuteen uuteen sumuiseen päivään, oli +1 lämmintä. Kävimme hotellin aamupalasalissa syömässä aamiaisen. Senjälkeen luin huoneessamme 1. Korinttolaiskirjettä. Marja-Leena luki kohdan hartauskirjasta. Rukoilimme yhdessä. Sittenpä lähdimmekin ulos sumuiseen säähän. Kävelimme Laanilaan. Siellä joimme kahvit Savotan kahviossa. Juttelimme työntekijän kanssa - evankeliumin kertominen jäi kesken. Tulimme eri reittiä pois Laanilasta. 1960-luvun lopussa johdin vaellusryhmän Raja-Joosepista Laanilaan. Monenlaisia muistojahan näihin - ja moniin muihin lapinmaisemiin liittyy. Laanilan "kiekeröstä" meille kertyi n. 11 km. Palattuamme majapaikkaan söimme hyvän poronlihakeiton. Jonkin aikaa ruokaperäisiä pideltyämme, lähdimme kiipeämään tunturille - Kaunispäälle. Sumu jatkui - ylhäällä olimme sankemmassa sumussa. Viileä tuuli. Kenties +2, tai allekin. Ylempänä olivat puut ja heinät valkoisessa huurteessa. Joskus -70-luvun loppupuoliskolla olimme M-L:n kanssa hiihtelemässä Kiilopään suunnalla. Silloin hiihdimme Kaunispäälläkin. Tulimme nyt alaspäin eri kautta kuin menimme. Yli 5 km reissu. Tänään tuli n. 16 km talsittua. Kämpillä joimme kahvit. Senjälkeen menin saunaan ja uimaan - M-L ei. Yksin sain löylyä heitellä, sekä ennen, että jälkeen uinnin. Pyrin uimaan "jonkin verran". Vesihierontapisteet tehokkaita - vastavirta uinti on myös hyvä. Viettelimme iltaa huoneessamme - mm. syömällä iltapalaa ja juomalla teetä. Terolta tuli M-L:n älypuhelimeen yksi hänen kirjoittamansa teksti. En muistanutkaan - tai tiennytkään, että Tero kirjoittaa noin tosi hyvää, ilmeikästä ja mielenkiintoista tekstiä. Sitä on mukava lukea ja kuunnella. Nukkumaan alkaessamme - maailman ihanimman naisen kanssa -   oli lämpötila nollassa. Siunausta!