20161008

8.10. Noustuamme uuteen päivään täällä Kuusamossa - lauantai - kävimme aamiaisella hotellin aamupalasalissa. Palattuamme huoneeseemme luin 1. Korinttolaiskirjettä. Marja-Leena luki kohdan hartauskirjasta tälle päivälle. Rukoilimme yhdessä. Sittenpä lähdimmekin liikkeelle. Ajelimme Juuman kylään - yli 40 km - josta lähdimme vaeltamaan Jyrävän putoukselle - Oulangan kansallispuistoon. Kitkajoen vartta menimme. Siinä on 11 hienoa putousta - Jyrävä on hieno. Matkalla on laskuja ja nousuja. Jyrävän maisemissa - Siilastuvan pihassa - keittelimme nokipannukahvit. Sitten kävelimme kaikessa rauhassa autolle. Hyvä sää - ainakin +7. 6.5 km lenkki tehtiin. Parkkipaikalla sain antaa Hyvä Sanoma -lehden yhdelle pariskunnalle. Lähdimme vielä ja ajoimme Juumasta 20 km Kiutakönkäälle. Kävelimme Oulankajoen vartta Oulangan kansallipuistossa n. 1 km - sama takaisin - Kiutakönkäälle. Onhan se mahtavan erikoinen paikka kovine kuohuineen. On mukava käydä välillä näissä jylhissä havupuuvaltaisissa paikoissa - Lappi kun on toisenlainen. Siksikin oli mukava käydä noissa paikoissa, koska ne olivat Karhunkierroksen paikkoja. Olen ollut v. 1967 ja 1970-luvun puolivälissä - ennen sitä - vetämässä vaelluksia Karhunkierroksella. Se on n. 80 km mittainen - ja taitaa olla Suomen suosituin vaellusreitti. Suosittelen, jos et ole kulkenut. Kiutakönkäältä ajoimme kebabille ja pizzalle Kuusamon keskustaan. Viettelimme iltaa kämpillä - söimme mm. iltapalaa ja joimme teetä. Siunausta!