20161122

22.11.

Tiistai. Puolenkymmentä astetta lämmintä noustessa. Marja-Leena kävi viemässä Emilian ja Danielin kouluun. Meni sen jälkeen vielä lepäilemään viltin alle. Söin aamupalaa ja join kahvia.

Soittelipa "vanha kamu" - Ojalan Rami - Rymättylän suunnalta. Nivalassa tulimme tuntemaan nuorina miehinä 60-luvun loppupuolella - kuitenkin ennen naimisiinmenoa. Mukava kaveri, Rami. Mukava jutustella ja muistella aikoja entisiä - ja nykyisiäkin.

11:ksi huristelin helluntairukoushuoneen alakertaan Päivärukoushetkeen - 9 rukoilijaa.

Palattuani rukoushetkestä kotiin, söimme.

Harmaa päivä - nopeasti hämärtyi ja pimeni.

Kävin urheilukentällä 10 km rauhallisella "kävelynomaisella" lenkillä. Mukava lenkkisää.

17 jälkeen menin "Terheille". Kävin Danielin kanssa saunassa - menimme vähän aikaisemmin, kun minun piti lähteä rukouspiirin kokoontumiseen.

18:ksi ajelin Häkkilän-Peltokylän-Kohmun rukouspiirin iltaan Peltokylälle - kotiin, jossa en ole aikaisemmin käynyt. Olin vähän huonosti kuunnellut paikan ja ajelin ensin Häkkilään, vaan eipä tuosta isoa mutkoo tullunna matkaan.

Illassa oli 20 henkeä - neljästä eri seurakunnasta, taisipa olla seurakunnattomiakin, sillä uusiakin oli. Illassa oli hyvää tarjoilua kahveineen, yhdessäoloa Sanan, laulun ja rukouksen merkeissä. Harjoittelimme myös lauluja SAARIJÄRVI RUKOILEE -iltaan, jonka tämä piirimme - jolla on ikää jo neljännesvuosisata - järjestää pe. 2.12.klo 18 Vanhalla Kansakoululla. Infoa illasta tuossa blogijutun vieressä, oikealla puolella. Kuulimmepa illassa rukousvastauksestyakin, joka on jo saatu kyseistä iltaa ajatellen. Jumalahan kuulee rukouksia! Siksihän me rukoilemmekin!

21 maissa olin kotona rukouspiiristä.

Iltapalaa ja teetä.

"Kristittyjen on varustauduttava vaeltamaan tämän maailman läpi niinkuin muukalaiset konsanaan. Heidän Mestarillaan ei ole täällä ollut tilaa. Synnyttyään Hänet laskettiin tallin seimeen ja kuollessaan Hän riippui taivaan ja maan välillä. Itse Hän kerran sanoi, että ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin Hän päänsä kallistaisi.

Näin muukalainen oli täällä Mestari itse, eikä opetuslapsi ole opettajaansa parempi. Hänen on varustauduttava elämään samanlaisen vainon alaisena kuin hänen Herransa.

Ja tämä johtuu siitä, että Hänessä on toinen henki kuin maailman lapsissa. Siksi on aivan luonnollista, että jumalaton vainoaa Jumalan lasta" (Urho Muroma, Mestarin jalkain juuressa, Ev. lut. Sisälähetyssäätiö 1953, s. 50).

Siunausta!

Ps. "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua. Mutta tämän minä olen puhunut teille, että kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen" (Joh. 16:1-4).  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti