20230216

16.2.2023.

"...Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän 

niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa 

keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä

pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä

päivänä. Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon

ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronnotkoissa ja

kaikissa maan asuttavissa paikoissa. Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen,

ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat

levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin

vuorilla. Minä itse kaitsen lampaani ja vien ne lepäämään, sanoo Herra,

Herra. ... Ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani 

ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa - ne ovat siunauksen sateita. ...

Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän pedot heitä syö,

vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta. ... Ja he tulevat tietämään,

että minä, Herra, heidän Jumalansa, olen heidän kanssansa ja että he, Israelin

heimo, ovat minun kansani, sanoo herra, herra. Niin, te olette minun lampaani,

minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo

Herra, Herra."

(Hes. 11-15, 26, 28, 30-31).


"...Raamattu on siitäkin hyvä kirja, että kun se herättää kysymyksiä, niin se itse vastaa niihin parhaiten. Raamattu on siis paras raamatunselitysteos. ..." (Erkki Leminen, Armo kuuluu sulle juuri, s. 18, Karas-Sana Oy, 1984).

Torstai. 0.8 astetta ylösnousussa. Harmaa taivas.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta.

10:ksi ajelin puhumaan kylälle, Majakalle. Paljon väkeä. Ukrainalaiset lisääntyneet. Hieno juttu, että Antti oli tulkkina. Avointa puhua. Aluksi kuuntelutin venäjän kielisen kappaleen.

Kävimme M-L:n kanssa kylällä: syömässä Halpa-Hallissa. M-L kävi myös kaupassa.

Luntakin silloin tällöin sateli tänään.

Tuli hieman "koisittuakin."

Laitoin takkaan tulen.

HIIT-treeni: Kuntopyörällä 10 x 1 min. kovatehoista polkemista. Väleissä 1 min. hiljaista polkemista palautteluksi. Alussa ja lopussa rauhallista polkemista 3 min.

Luin Hesekielin kirjaa.

Iltapalaa ja kahvia.

Seurasimme uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat: Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" (Apt. 5:29). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti