20230225

25.2.2023.

Tällä kertaa jatkan loppuun suoran lainauksen - ilman selityksiä - Googin sodasta, josta profeetta Hesekiel sai tarkan profetian meillekin luettavaksi. Aikaisempina päivinä olen lainannut siitä kertovat kohdat: Hes. 38:1-23, Hes. 39:1-16:

"...Ja sinä ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni, jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta. Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä. Syökää itsenne kylläisiksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan. Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja sotamiehistä, sanoo Herra, Herra. Minä asetan kunniani pakanakansojen keskeen, ja kaikki pakanakansat saavat nähdä minun tuomioni, jonka minä toimitan, ja käteni, jonka minä lasken heidän päällensä. Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni. ... Sen tähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta. ... Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä miunä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."

(Hes. 39:17-23, 25, 29).

Lainaukset Googin sotaa koskien loppuvat tähän.

Loppukaneetiksi:

- Googin joukot kaikkinensa tuhotaan Jumalan toimesta Israelin vuorille; he saavat hautapaikkansa Israelissa

- se, että me ihmisinä saatamme pitää Jumalaa sellaisena raakalaisena, lukemamme jälkeen, että emme halua Häneen uskoa, ei muuta Jumalaa muuksi. Itsellemme siinä vain teemme vahinkoa. Jumala on laupias, pitkämielinen, armahtavainen ja suuri armossa, mutta Hän on myös tuomion Jumala - eikä profetia Googin sodasta ole ainoa paikka Hänen Sanassaan, joka sen meille osoittaa

- Jumala on aina Sanansa takana. Tämä on perusasioita, joka jokaisen ihmisen on tiedettävä ja omaksuttava

- Israelin kansaa koskien: Jumala ei ole katsonut tämän omaisuuskansansa syntejä läpi sormien; siitä ovat osoituksena Israelin kokemat valtavan rajut ja pitkät ajanjaksot sen elämässä. Mutta: Jumala ei katso läpi sormiensa myöskään pakanakansojen suhtautumista Israeliin. Hän on Sanassaan antanut ohjeet kuinka meidän on siihen suhtauduttava. Se on Jumalan omaisuuskansa, silmäterä, silloinkin, kun se tekee väärin. Jumalan Sanassa meitä käsketään siunaamaan Israelia, Aabrahamin jälkeläisiä ja toivottamaan rauhaa Jerusalemille, Israelin jakamattomalle pääkaupungille. Tämä koskee myös Suomen kansaa ja maata, sekä sen asukkaita; uskovia ja uskomattomia

----------------------------------

"Ei sinua synnintunto eikä katumus pelasta. Sinut pelastaa vain Kristus. "Ei oo katumuskaan lääke sielun tuskaan, ei, vaan sana kuuluu: turvaa verehen. ..." (Erkki Leminen, Armo kuuluu sulle juuri, s. 79, Karas-Sana 1984).

____________________

Sydämelliset nimipäiväonnittelumme Tuija Rautaselle"

Lauantai. 3.8 astetta ylösnousussa. Aurinko paistoi.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Hesekielin kirjaa.

Klo 11 seurasimme TV7:lta, netin kautta, Varsinais-Suomen Rukouskonferenssia, Valtakunta rukoilee, Turusta. On todella suuriarvoinen asia, että on tällaisia konferensseja. Jatkossa niitä taitaa tulla eri maakuntiin.

Valmistautumista illan tilaisuuteen. Tosin valmistautuminen on ollut rukouksissa siitä lähtien, kun kutsun sain.

Ruokaa ja kahvia.

Seurasimme klo 15:n tilaisuuden Varsinais-Suomien Rukouskonferenssista, Turusta.

Laitoin takkaan tulen.

18:ksi ajelin Majakalle, helluntaiseurakunnan nuorteniltaan, jonne olin kutsuttu jotakin puhumaan, teemalla todistamisesta ja evankelioinnista. Se painottui tuohon ensimmäiseen, joka myös on evankelioimista. Yksi nuori poika halusi tulla illassa uskoon. Terhi-Marja oli laittamassa sinne hyvät tarjoilut. Taisi Emiliakin olla siinä asiassa mukana, vaikka muuten oli nuorteniltalainen.

Kotona iltapalaa ja kahvia.

Ennätin seuraamaan loppuja Varsinais-Suomen Rukouskonferenssista, Turusta.

Jälkikatseluna seurasin tämänpäiväisiä hiihdon MM-kisoja.

Uutisetkinhan ne piti seurata.

Siunausta!

Ps. "...mikä ihmiselle on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista" (Luuk. 18:27).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti