20230228

28.2.2023.

"...Minä teen väkeväksi Juudan heimon ja autan Joosefin heimoa. Minä saatan heidät kotiin, sillä minä armahdan heitä, ja he tulevat olemaan, niin kuin en minä olisi heitä hyljännytkään. Sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa, ja kuulen heidän rukouksensa. Efraim on oleva niin kuin sankari, ja heidän sydämensä on iloitseva niin kuin viinistä. Heidän lapsensa näkevät sen ja iloitsevat; heidän sydämensä riemuitsee Herrassa. Minä olen viheltävä heille ja kokoava heidät, ja he lisääntyvät, niin kuin lisääntyivät ennen. Kun minä sirotan heidät kansojen sekaan, muistavat he minua kaukaisissa maissa, ja he lastensa  kanssa  saavat elää ja palata takaisin. Minä tuon heidät takaisin Egyptin maasta ja kokoan heidät Assurista; minä vien heidät Gileadin maahan ja Libanonille, eikä heille ole riittävästi tilaa. ..."

(Sak. 10:6-10).

Israelin 2.5 sukuntaa - Ruuben ja Gaad, sekä puolet Manassen sukukuntaa - halusivat jäädä Jordanin itäpuolelle, kun kansa tuli luvattuun maahan (4. Moos. 32). Tämä alue kuuluu Jumalan israelilaisille antamaan perintöosaan. Samoin Libanon.

_______________________

"...Vanhurskauttaminen tarkoittaa siis syyttömäksi julistamista, anteeksiantamusta, sitä, ettei Herraan Kristukseen uskovalle lueta syntiä. Me annamme Jumalalle paremmin kunnian siten, että otamme täydellisen lahjapelastuksen uskossa vastaan ja kiitämme siitä, kuin että jäämme vain alati ruikuttamaan mahdottomuuttamme ja kelvottomuuttamme. ..." (Erkki Leminen, Armo kuuluu sulle juuri, s. 85, Karas-Sana 1984).

_______________________

Sydämelliset nimipäiväonnittelut Onni Kinnuselle ja yhdelle pienemmälle Onnille, Uuraisille!

Tiistai. 1.0 astetta miinuksella ylösnousussa. Sininen taivas. Aurinko paistoi.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Hesekielin kirjaa.

Kävin laittamassa linnuille, oraville ja jäniksille siemeniä ruokintapaikalle, sekä rasvapalloja linnuille.

Hiihdon MM-kisoja tuli seuratuksi netin kautta.

Timo, Pia, Milena ja Minja käväisivät. Hiihtolomalaisia. Kahvisteltiin.

Kirjoitin SAARIJÄRVI RUKOILEE - kristittyjen yhteisen rukousrintaman Rintamapostin 77. maaliskuulle.

Tuli kutsu saunaan Denikselle. Kävin. Deniksen ja Timon kanssa saunoimme. Hyväthän ne oli löylyt.

Laitoin takkaan tulen.

Iltapalaa ja kahvia.

Siunausta!

Ps. "Liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan" (Gal. 5:17).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti