20230223

22.2.2023.

Kolmena edellisenä päivänä olen kirjoittanut Hes. 38:1-17 jakeet, jotka puhuvat profetiaa Googin sodasta. Jatkan siitä:

"...Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku. Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan. Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan. Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan. Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat. Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansojen silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen herra."

(Hes. 38:18-23).

- Goog joukkoineen kokee Jumalan vihan hyökätessään Israeliin

- silloin tulee suuri maanjäristys Israeliin

- Jumala kutsuu Googin joukkoja vastaan miekan

- Jumala käy oikeutta heidän kanssaan rutolla ja verellä

- Jumala antaa sataa heidän päällensä kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä

- Jumala osoittaa näin suuruutensa ja pyhyytensä, sekä tekee itsensä tunnetuksi lukuisain pakanakansojen silmien edessä, ja he tulevat tietämään, että Hän on herra.

- voit ajatella, että et halua olla missään tekemisessä tuollaisen jumalan kanssa. Se ei tietenkään auta mitään, sillä Jumala on Jumala

- Jumala toimii aina oikeudenmukaisesti ja vanhurskaasti. Kaikelle on syynsä. Kylvämisen ja niittämisen laki on voimassa. Ihminen - kansatkin - voivat olla tottelematta Häntä, tai totella Häntä.

Jatkan huomenna - jHs.

____________________

"...Ei Kristus kutsu meitä paljastavan peilinsä, Sanansa, eteen siksi että voisi sanoa: Ähä kutti, jouduitpas kiikkiin, vaan siksi että hänen totuutensa voisi vapauttaa meidät valehtelemisen, näyttelemisen, teeskentelemisen ja luulemisen kahleista. Valheellisuus ja epärehellisyys Jumalan edessä ovat pahimpia ihmisten kahlitsijoita, suurimpia Jumalan armon vastaanottamisen esteitä. Sitä paitsi näytteleminen on raskasta, peitteleminen rasittavaa ja pakoon juokseminen väsyttävää."

(Erkki Leminen, Armo kuuluu sulle juuri, s. 49, Karas-Sana 1984).

___________________

Keskiviikko. Ylösnousussa 22.4 astetta miinuksella. Harmaa taivas.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Hesekielin kirjaa.

9.30:ksi ajelin helluntairukoushuoneelle pastorien rukousaamuun. Paikalla 2 henkeä, Sven Loosen ja minä. Samalla reissulla vein Danielin kouluun, joka alkoi klo 10.

Kahvia. Aurinko paisteli.

Laitoin takkaan tulen.

Rukousta.

Ruokaa ja kahvia.

HIIT-treeni: 10 x 1 min. kuntopyörällä kovalla tempolla. Väleissä palautteluna 1 min. hiljaista polkemista. Alussa ja lopussa 3 min. rauhallista polkemista.

Seurasimme vähän tänään alkaneita hiihdon MM-kisoja netin kautta.

19:ksi ajelimme M-L:n kanssa helluntairukoushuoneelle Avoimen taivaan alla-iltaan. Haimme Salmen mukaan. 18 henkeä.

Kaupan kautta kotiin. 19 astetta pakkasta. 

Iltapalaksi kaupasta ostettua pizzaa, jota saa halvalla, lämpöisenä, ennen sulkemisaikaa.

Seurasimme uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme" (Room. 13:11).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti