20230223

23.2.2023.

Olen jo monena päivänä käynyt läpi profeetta Hesekielin saamaa profetiaa Googin sodasta, lainaamalla tekstiä suoraan Raamatusta, Hes. 28:1-23. Nyt jatkan luvustas 29, joka on otsikoitu käännöksessä (1933), jota käytän: Googin tuho: 

"Ja sinä ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas. Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille. Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi. Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsäneläimille ruuaksi. Kentälle sinä kaadut. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra. Ja minä lähetän tulen Maagogiin ja rantamaalla turvassa asuvien keskeen. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä. Katso, se tulee, se tapahtuu, sanoo Herra: tämä on se päivä, josta minä olen puhunut. Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta; eivät he kanna puita kedoilta eivätkä hakkaa metsistä, vaan pitävät polttoaineina aseita. Näin he saalistavat saalistajiaan ja ryöstävät ryöstäjiään, sanoo Herra, Herra. ..."

Hes. 39:1-10).

Jatkan huomenna - jHs.

- Jumala itse kuljettaa Googin joukkoineen Israeliin

- Hän itse "lyö aseet" heidän käsistään

- Goog joukkoineen ja mukanaan olevine kansoineen kaatuu Israelin vuorille

- metsäneläimet tulevat syömään heitä

- Herra tekee pyhän nimensä tunnetuksi kansansa Israelin keskellä, eikä salli enää häväistävän pyhää nimeänsä

- pakanakansat tulevat tietämään, että Hän on Herra

- se tulee tapahtumaan - elämme niitä lopunaikoja, johon kuuluu myös Googin sota -;  luemme etukäteen kirjoitettua historiaa

- israelilaiset polttavat - käyttävät polttoaineina - Googin joukkojen aseita 7 vuotta

_______________

"...Vaikka Jumala on kaikkivaltias, ei hän kaikkea voi. Hän ei voi armahtaa kuin väkisin. Hänen on saatava pakenija pysähtymään, kääntymään, olemaan hiljaa, ja vasta sitten hän voi ilmaista armonsa, anteeksiantavan rakkautensa..." (Erkki Leminen, Armo kuuluu sulle juuri, s. 55, Karas-Sana 1984).

_______________

Torstai. Myöhäisen ylösnousun aikaan 5.2 astetta pakkasen puolella. Harmaa taivas. Hiljakseen sateli lunta

Sydämelliset onnittelumme Raija Toikkaselle, syntymäpäivän johdosta!.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Hesekielin kirjaa.

Lapioin ohuet lumet pois.

Laitoin tulen takkaan.

Vieraita. Kahvistelimme. Raatailimme. Rukoilimme.

Seurailimme M-L:n kanssa hiihdon MM-kisoja, netin kautta.

Ruokaa.

Katselimme uutisia - myös Israelista.

Siunausta!

Ps. "Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne" (Kol. 3:16)..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti