20150420

19.4.

Nousin 6 aikaan. Valmistauduin tilaisuuteen, jossa puhuin. Myöhemmin söimme aamupalaa ja joimme kahvia. Luin Psalmien kirjaa.

10:ksi ajelimme M-L:n kanssa helluntairukoushuoneen alakertaan rukoushetkeen, ennen Sunnuintaijuhlan alkamista. Taisi olla 8-9 rukoilijaa. Klo 11 alkoi yläkerrassa tilaisuus, jonka johteli Moision Tarmo. Yhteislauluja. Ankhana käytti puheenvuoron, joka oli pirteä, selkeä ja rohkaiseva. Pidin ns. saarnan. Suhteellisen avointa oli puhua. Tilaisuuden jälkeen oli alakerrassa kahvitarjoilu - ns. remonttikahvit.

Palasimme kokouksesta kaupan kautta kotiin. M-L laittoi hyvää ruokaa. Söimme. Oli mukava torkkua syönnin päälle. 

Terhi-Marja, Daniel, Denis ja Emilia polkaisivat pyörällä meille. Joimme kahvia. Laitoin takkaan tulen. 

Kävin urheilukentällä 10 km "kävelynomaisella" lenkillä, km-ajoin 7.37., 6.39., 6.14., 6.27., 6.55. Venyttelin. 6.37., 6.34., 6.35., 6.28., 6.06. "Koin kehoitusta" ottaa taskuun "Jumalalla on sinulle asiaa"-vihkonen, kun lähdin rataa kiertämään. Kentälle saapui nuori perhe vaunujen kanssa - mies myös juoksenteli radalla. Se vihkonen oli heitä varten - siinä 2-3 km paikkeilla omaa lenkkiäni sain sen antaa heille - ihmisille, joita en ole koskaan aikaisemmin nähnyt. Välillä satoi hieman rakeitakin. Välillä yritti aurinkokin paistaa. Mukava oli lenkkeillä.

Palattuani kotiin laitoin saunan lämmite. Ennätin käydä saunomassa ennen kuin vaalitulosohjelma alkoi - katselimme sitä netin kautta loppuun asti.

"Rukous on sekä peruskoulu, lukio, että yliopisto, jossa Pyhä Henki aina on opettajani. Se on koko elämän kestävä koulu. Uskollinen Pyhä Henki johdattaa minua askel askeleelta Jumalan tuntemiseen, Sanan tuntemiseen, ja avaa hengelleni Raamatun aarteita. Tämän tulisi olla meille kaikkein ihmeellisintä uskonelämässä. Ilman tätä opiskelua, joka on täyttänyt jo useita kymmeniä muistiinpanovihkojani, päiväni olisivat harmaita. Päivän kohokohta on, että saan olla yksin Herran edessä ja kuunnella Hänen puhettaan" (Paavo Hiltunen).

Siunausta!

Ps. "Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle ilo ja riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot. En ole minä istunut iloitsemassa ilonpitäjäin seurassa" (Jer. 15:16,17).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti