20230418

18.4.2023.

"Minä"; siinäpä tuttu sana, jota lihamme haluaa runsaasti viljellä. Ellei se ihan tule suusta ulos, niin siinä se ilmassa väreilee ja haluaa tulla huomioiduksi - ja konstit on monet, sanoi entinen akkakin, kun kissalla pöytää pyyhki.

Isoksi kasvaminen ei ole kovin helppoa, mutta kuitenkin paljon helpompaa, kuin pieneksi. Isoksi kasvaneita, yhä suuremmaksi haluavia meitä, on kaikkialla, jopa seurakuntien esiintymisareenoilla ja saarnapöntöissä. Se on tämän maailman ja lihan henki. Lihamme tykkää paistattelusta; valokeilassa olemisesta. Se ei tykkää parrasvalojen ulkopuolella olosta.

Oli mies, Jumalan lähettämä: Hän sanoi sanat, joista lihamme ei tykkää:

"Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä" (Joh. 3:30). 

Hän, "Minä Olen", haluaa olla sydäntemme valtias. On meissä paljon työtä, että Hän tulee suureksi ja me pieneksi, niin että olemme peittyneinä Häneen.

Mutta meillä on toivoa, sillä näinhän sanotaan:

"Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki" (2. Kor. 3:18).

Häntä katselemalla me muutumme.

___________________________

Tiistai. 6.3 astetta ylösnousussa. Aurinko paistoi.

Aamupalaa ja kahvia.

Rukousta. Luin Miikan kirjaa.

Meille tuli Valtra pihaan, jossa oli metsäkärryllinen perässä rankoja. Niiden tuoja kyseli jo aiemmin, että ottaisimmeko. Näin oli tuoja saanut sydämelleen. Vastasimme myöntävästi - ja nyt ovat rangat pihassa odottamassa sirkkelöimistä. Näin oli Kovasen Timo saanut sydämelleen. Kiitos, Timo! Tämäkin on merkki Jumalan huolenpidosta - mutta myös Jumalan äänen kuulemisesta ja antamisen halusta.

Kävin viepäsemässä ilmoituksia kauppojen ilmoitustauluille pe. 21.4. klo 18 Saarijärven työväentalolla olevasta, SAARIJÄRVI RUKOILEE - kristittyjen yhteisestä rukousillasta.

Siivoilin autotallin yhteydessä olevaa varastoa.

Ruokaa ja kahvia.

Lueskelin kirjaa.

HIIT-treeni: Kuntopyörällä 5 x 1 min. kovalla teholla. Väleissä 1 min hiljaista polkemista. Alussa 3 min. rauhallista polkemista. Siksi lopetin lyhyeen, kun sokerit menivät liian alas.

Iltapalaa ja kahvia. 

Seurasimme uutisia - minä myös Israelista.

Kirjoitin.

Siunausta!

Ps. "Minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani" (Ilm. 3:20).



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti