20160221

21.2.

Lämpötila noustessamme sunnuntaihin + 0 - 1 välillä. Söimme aamupalaa ja joimme kahvia. Luin Luukkaan evankeliumia.

10:ksi ajelmimme M-L:n kanssa helluntairukoushuoneelle rukoushetkeen. nelisen rukoilijaa. 11 alkoi tilaisuus yläkerrassa. Sen johteli Lampisen Olavi. Praise Power -ylistysryhmä Laukaan helluntaiseurakunnasta johteli meitä ylistyslauluihin. Hyvä ryhmä - ei "elosteluja". Laukaan helluntaiseurakunnan pastorin vaimo käytti henkilökohtaisen - hyvän - todistuspuheenvuoron. Tommi Pesonen - Laukaan helluntaiseurakunnan pastori - esitteli heidän seurakuntaansa ja rukoushuonehankettaan - tilaisuudessa kerättiin rahalahja, josta puolet meni tähän rukoushuonehankkeeseen. Hyviä uutisia kuulimme Laukaasta. Tommi saarnasi. Minusta oli niin voimallinen tilaisuus, että sen koki fyysisesti olemuksessaan - ylistys ja saarna. Suosittelen kuuntelemaan, sillä saarna varmaankin tulee UskoTV:hen. Tilaisuuden jälkeen nautimme alakerrassa kahvit hyvien höystöjen kanssa.

Palailtuamme kokouksesta kotiin söimme.

Työntelin lumia rauhalliseen tahtiin 1 h 30 min. Raitista ilmaa piisasi.

Laitoin tulen takkaan.

Terhi-Marja ja Denis olivat meillä sen aikaa kun lapset olivat katsomassa kylällä jotakin lasten elokuvaa. Joimme kahvia.

Hiihtelin pihalatuamme 8 km 750 m. 21.30 lopetin. Eilisen kilpailun jälkeen ihan rauhallista liikuntoa tänään. Mukava hiihdellä hämärissä. Hyvä oli vedellä - raitista leutoa talvi-ilaa keuhkoihinsa - menemään. Lämpötila pysynyt suurinpiirtein samana aamusta. Hiihtelyn jälkeen hiiviskeli miinukselle.

Söimme iltapalaa ja joimme teetä.

"Minkä käskyn Jumala meille antaneekin, meidän pitäisi heti iloiten vastata: "Kyllä, Herra, minä tahdon totella."

Ei ole vaikeata vastata "kyllä" silloin, kun hän kuljettaa meitä tasaisia teitä, missä kukat tuoksuvat ja päivä hymyää. Mutta joskus on tielle siroteltu okaita ja se on jyrkkä ja hankala, niin, ehkäpä se lisäksi kulkee tulen ja veden läpi. Siitä huolimatta meidän pitäisi aina sanoa "kyllä". Jos olisikin kysymyksessä synkkään koettelemukseen joutuminen, ristin kantaminen, pitäisi vastauksemme kuitenkin olla sama, kun Jumala kutsuu. Meidän pitäisi voida luottaa häneen silloinkin, kun silmämme eivät saata nähdä mitään hyvää tai siunauksellista sillä tiellä, jota pitkin hän meitä kuljettaas. Kaikki Jumalan tiet johtavat ilon runsauteen" (J. R. Miller).

Siunausta!

Ps, "Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani, Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja minun varustukseni" (Ps. 18:2,3).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti