20180416

16.4.

Maanantaita mennään. Noustessa siihen oli plussalla 4.2 astetta. Taivas oli harmaa. Söin aamupalaa ja join kahvia - heräsin ennen Marja-Leenaa, kun minulla oli meno Majakalle. Luin Hesekielin kirjaa. 

Ennen 10 menin Majakalle, jossa puhuin yksinkertaisesti pelastuksen evankeliumia. Kahvia join siellä myös.

Palattuani kotiin söin lounasta ja join kahvia.

Laitoimme M-L:n pyörään ilmoja, että pääsi tänään huristelemaan sillä ensimmäisen lenkin, sillä aikaa kun minä olin hiihtelemässä.

Kävin Kusiaismäessä suksimassa luistelusuksilla 21 km. 1-9 astetta lämpimällä. Yksin sain hiihdellä "Kusiaismäen kunkkuna." 1/3 hiihdettyäni ripsi hiukan vesiäkin, mutta se jäi yrittelyksi. 

Palailtuani hiihtolenkiltä tein lettutaikinan, otin repun, jossa oli mm. musta "kahvikana" ja kuksa. Tein tulet takapihan laavun tulipaikkaan. Keittelin siellä kahvit ja paistelin lettuja - ja kyllähän ne maistuivat. Tosin verensokeriarvotkin olivat jälkeenpäin korkealla - hiilihydraatteja kun tuli kehoon niin paljon, vaikken sokeria ja hilloja käyttänytkään. Ilmakin muuttui harmaasta selkeämmäksi. M-L neuloi - mutta kyllä hänellekin lettulähetys kulki.

Illan mittaan tuli vielä syödyksi eilisiä ahvenia tänään paistettuna, sekä niiden mätiä.

"Mitä teet, kun huomaat menettäneesi sen jonkin? Miten sen saa takaisin?
Jos voisin pistää sen jonkin pulloon ja jakaa siitä jokaiselle, tekisin niin heti paikalla. Mutta vain Jumala voi antaa sitä jotakin. ja hän tuntuu antavan sitä niille, jotka haluavat sitä - tai tarkemmin sanottuna niille, jotka haluavat Jumalaa ja hänen tahtonsa toteutumista. Ehkä sinun on aika pyytää sitä jotakin Jumalalta. Että hänestä tulisi elämäsi todellinen keskus.
... Miten sain sen jonkin takaisin? Minun oli ensinnäkin myönnettävä menettäneeni sen. Se oli minulle vaikeaa. Eikä se luultavasti ole helppoa sinullekaan. Useimmat hengelliset johtajat haluavat luonnostaan uskoa olevansa oikeassa ja onnistuvansa työssään. Epäonnistuminen - etenkin uskonelämässä epäonnistumisen - myöntäminen on vaikeaa. (Minä epäonnistuin nimenomaan uskonelämässäni.) Sinun on ehkä aloitettava tunnustamalla: Olen kadottanut sen jonkin. Olen kääntänyt katseeni voittopalkinnosta. Olen ajautunut sivuun kokosydämisestä Kristuksen seuraamisesta." (Craig groeschel, Se jokin, s. 200, 201, Päivä Osakeyhtiö 2009).

Siunausta!

Ps. "Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme..." (2. Tim. 1:7-8a).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti