20151122

22.11.

Sunnuntai. Lunta oli tullut lisää aikalailla. Oli jouluisen näköistä - tiedä onko sellaista tulevana joulunakaan. Lumiset puut ovat saaneet aikaan runsaasti sähkökatkoja eri puolilla. Söimme aamupalaa ja joimme kahvia. Luin Sakarjan kirjaa.

10:ksi ajelimme Marja-Leenan kanssa helluntairukoushuoneelle rukoushetkeen alakertaan - vajaa kymmenen rukoilijaa. 11 alkoi yläkerrassa tilaisuus. Turusen Ann-Nina johteli, yhteislauluja, Frimanin Raimo todisti, Turusen Mika saarnasi. Kokouksen päälle oli lounas alakerrassa kahveineen. Päivän anti ylhäällä ja alhaalla oli hyvää.

Palattuamme kotiin kaivoin viimeiset pihalla olevat puut pressun alta ja sytyttelin tulen takkaan - lämmön ja tunnelman takia. M-L oli jo raapaissut kynttilään keittiön pöydällä tulen. Elävä tuli iltapäivän hämärissä on elämänmyönteinen juttu. Lapissa asuessammekin polttelimme paljon kynttilöitä kaamoksen aikana.

Kävin Hännilän kylällä laittamassa ilmoituksia.

Kävin hiljaisella, "kävelynomaisella" 8.3 km lenkillä Tarvaalan suunnassa. Nastalenkkarit täytyi laittaa jo jalkoihin. Menopuolikkaan menin karvan verran yli 8 min/km, paluupuolikkaan saman verran alle 8 min/km. Mukavan raikas talvinen sää. -1.9. Käväisin "Terheillä". Emilia oli saattamassa tyttökaveriaan ja tuli minua vastaan kun olin paluumatkalla. Hän hölkötteli sitten vierelläni. Daniel oli tullut juuri jalkapalloharjoituksista isän kanssa. Terhi-Marja oli flunssassa.

Käväisin saunassa lenkin jälkeen lievissä löylyissä - sen verran, että hiki tuli.

Tero se taitaa olla tuolla "ilmojen teillä" matkalla jonnekin kaukomaille työmatkalle.

Iltapalaa ja teetä tuli otetuksi useampaankin otteeseen.

Katselin netin kautta Rovaniemellä olleita Suomen "cupin" hiihtoja. 

Lainausta:

"Älä mukaudu tämän maailman menoon

Roomalaiskirjeessä 12:1 varoitetaan: "Älkää mukautuko tämän maailman menoon." Amplifield Bible -raamatunkäännöksessä jae kuuluu "Älkää mukautuko tämän maailman menoon omaksumalla sen ulkoisia, pinnallisia tapoja."
Länsimaissa eletään ennennäkemättömän vaurauden aikaa. Meitä pommitetaan jatkuvasti näyttävillä, kalliilla mainoksilla, joiden tavoitteena on saada meidät kuluttamaan lisää rahaa. Mainostajat korostavat yleensä enemmän tuotteeseen liittyviä mielikuvia kuin sen käyttötarkoitusta. Esimerkiksi automainoksissa keskitytään harvoin autoon luotettavana ja taloudellisena liikkumisvälineenä ja vedotaan ennemmin mielikuviin statuksesta tai viehätysvoimasta.
Mieti televisiomainosten väittämiä. Riippumatta siitä, mikä tuote on kyseessä - autot, juomat, pesuaineet, kosmetiikka - mainokset kertovat samaa sanomaa: saamme "antoisan, kauniin, rypyttömän elämän" vain, jos olemme valmiita ostamaan tuotteen. Valitettavasti tämä median viesti vaikuttaa jossakin määrin meihin kaikkiin.
George Fooshee on kirjoittanut erinomaisen kirjan You Can Beat the Money Squeeze (Voit voittaa rahan otteen). Siinä todetaan osuvasti: "Ihmiset ostavat asioita, joita he eivät tarvitse, rahalla, jota heillä ei ole, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin, joista he eivät edes pidä." (Howard Dayton, Rahoillasi on merkitys, Kuva ja Sana 2011, s.171-172).

Siunausta!

Ps. "Minun ruokani on se, että täytän lähettäjäni tahdon ja vien hänen työnsä päätökseen" (Joh. 4:34).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti